اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

ناامید کردن مردم کمک به دشمن است

امام جمعه زرند گفت: ناامید کردن مردم و یا تحریک کردن به اینکه در انتخابات حضور پیدا نکنند، کمک کردن به دشمن است.

ناامید کردن مردم کمک به دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، رضا کرمی‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی حضور باشکوه مردم در مناسبت‌ها به ویژه انتخابات است.

وی با بیان اینکه مهمترین رکن و محور برگزاری انتخابات مشارکت گسترده مردم است، تصریح کرد: ناامید کردن مردم و یا تحریک کردن به اینکه در انتخابات حضور پیدا نکنند، کمک کردن به دشمن است.

کرمی‌پور با تاکید بر اینکه قانون در نظام جمهوری اسلامی به عنوان فصل‌الخطاب است، ابراز داشت: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همه را به رعایت قانون دعوت می‌کنند و عبور از مرز قانون نه به نفع عموم و نه به نفع کسانی است که بخواهند در این مسیر حرکت کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مجریان انتخابات مبنی بر اینکه راه اساسی برای جلوگیری از مشکلات انتخاباتی، التزام به قانون است، افزود: افراد باید بر اساس قانون صحبت کنند و توقعاتشان هم بر اساس قانون باشد.

امام جمعه زرند گفت: رهبری در رابطه با مشکلاتی که فتنه‌گران در سال 88 پیش آوردند، فرمودند «آنهایی که آن خسارت را به کشور و به ملت وارد کردند و برای کشور هزینه درست کردند، اگر تسلیم قانون بودند، اینگونه نمی‌شد».

کرمی‌پور ابراز داشت: رهبری خطاب به مجریان انتخابات فرمودند «توصیه من به شما مسئولان محترم انتخابات این است که قانون را معیار قرار دهید، طبق مرّ قانون رعایت شود».

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی به همراهی ایادی خود در منطقه برای از بین بردن اسلام تلاش‌های زیادی دارد، گفت: رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته تلاش کرد تا رژیم سوریه را ساقط کند، گرچه به نتیجه‌ای نرسیده و اخیرا حادثه تلخ تخریب قبر صحابی جلیل‌القدر حجربن عدی و جسارت به پیکر وی را به وجود آورند که در این رابطه علمای شیعه و سنی با اتحاد خود این حادثه را محکوم کردند.

امام جمعه زرند اذعان داشت: وهابی‌ها دست به این توطئه زده‌اند و این عمل شنیع را محکوم می‌کنیم، مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند «جریان تکفیری خبیث که امروز در دنیای اسلام به برکت برخی از منابع مادی، پول و امکانات هم در اختیار دارند، یکی از مصائب اسلام است».

کرمی‌پور خاطر نشان کرد: هدایت انسان‌ها توسط پیامبران و جانشینان آنها بوده که همین رویه با بعثت پیامبر (ص) ادامه پیدا کرده و تا شهادت امام حسن عسکری (ع) به طور مستقیم انجام می‌شده و در دوران غیبت صغری امام عصر (ع) با واسطه یعنی قرار دادن نائب بین خود و مردم هدایت‌ها صورت می‌گرفت.

وی بیان داشت: با غیبت کبری این مسئولیت به عهده مراجع عظام تقلید در تاریخ قرار داده شد و آنها به عنوان نایبان امام عصر (ع) مردم را هدایت کردند و در مقابل دشمنان ایستادند.

کرمی‌پور ابراز داشت: یکی از این موارد فتوای مشهوری است که مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله میرزای شیرازی صادر کرد و در مقابل انگلیس با یک جمله کوتاه درباره تحریم تنباکو اساس حکومت استعماری را در منطقه متزلزل کرد و جنبش عظیمی به راه افتاد تا آنجا که حتی در حرمسرای ناصرالدین شاه قلیان‌ها را شکستند.

وی افزود: این نفوذ کلام و فتوای مراجع تا آنجا رسید که استعمار لرزه به اندامش افتاد و درصدد تضعیف این جایگاه برآمد، اما به حول الهی بر عظمت این جایگاه روزبه‌روز افزوده شد.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول