اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین همایش حزب‌الله سایبر استان کرمان مطرح شد

ترویج سلفی‌گری با پول نفت سعودی

عضو شورای مرکزی شبکه حزب‌الله سایبر کشور گفت: جریان‌‌های انحرافی در سرتاسر دنیا با پول‌ چاه‌های نفت عربستان سعودی با محوریت شیوع سلفی در کشور عربستان فعال هستند.

ترویج سلفی‌گری با پول نفت سعودی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سهیل کریمی در نخستین همایش حزب‌الله سایبر استان کرمان با موضوع «سوریه در تقابل با تفکر سلفی صهیونیستی» در جمع جهادگران و فعالان مجازی استان کرمان اظهار داشت: حدود دو سه سال به دلیل کم کاری رسانه‌ها از گفتن واقعیت‌های سوریه عقب هستیم و مدیریت‌ کلان صدا و سیما در این برهه از زمان یا حضور محسوس نداشته یا خوششان نمی‌آمده که حضور داشته باشند.

عضو شورای مرکزی شبکه حزب‌الله سایبر کشور تصریح کرد: یکی از کشورهایی که از ابتدای انقلاب پا به پای جمهوری اسلامی ایران آمد و در شدیدترین شرایط با وجود نگاه مارکسیستی و اسلامی نبودن به پای آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران سوخت و شعارهای ایران را قبول داشت، کشور سوریه و خانواده اسد بود.

شکل‌گیری علوی‌ها و مخالفت با خلفای عثمانی

وی با اشاره به اینکه خانواده اسد از علوی‌های قدیمی در یکی از مناطق سوریه هستند، ابراز داشت: علوی‌ها یکی از فرق شیعه و 12 امامی هستند که به دلیل برخی وقایع شکل گرفته طی تاریخ منحرف شدند و جریان علوی را تشکیل دادند.

وی افزود: زمانی که عثمانی‌ها حاکم کشورهای اسلامی بودند، جریان علوی زیر فشار و آزارهای خلفای عثمانی‌ قرار داشت در دوره صفویه شیعیان به دلیل پناهنده شدن به ایران از این اذیت‌ها مصون بودند، اما عده‌ای با دید ملی‌گرا و لائیک وارد جریان‌های سیاسی شدند و با پس زدن خلفای عثمانی ترکیه نوین را پایه گذاری کردند.

کریمی ادامه داد: علوی‌ها نیز به‌دلیل فشارهای عثمانی از این افراد استقبال کردند و با حکومت شبه مذهبی که عثمانی‌ها داشتند، مخالفت کردند در ترکیه نیز علوی‌ها معروف به افرادی هستند که با نگرش لاییک به جریانات نگاه می‌کنند و کاری با مذهب ندارند.

خط دهی میشل عفلق و ظهور انقلابی جدید در سوریه

این فعال فضای مجازی اذعان داشت: علوی‌ها بعد از روی کار آمدن غده سرطانی رژیم صهیونیستی در کشور جعلی اسرائیل با خط دهی میشل عفلق که تئوریسین حزب بعث و بنیانگذار این حزب در کشورهای عراق، یمن، سوریه بود که نگاه کمونیستی و سوسیالیستی داشت و حضور علوی‌ها موجب شکل‌گیری انقلابی دیگر درون انقلاب آنها بودند.

وی افزود: انحرافات رژیم بعثی موجب شد با رهبری حافظ اسد و کودتای شبه انقلابی مردم، علوی‌ها حکومت را به دست بگیرند و بعد از فوت حافظ اسد به بشار اسد سپرده شده است.

ظهور احمد بن حنبل و تعطیلی عقل

کریمی با بیان اینکه مرکز ثقل جهان اسلام واقع شدن در مقاطع متفاوت تاریخی و اتفاقات صدر اسلام شرایط خاص و منحصر به فردی را برای سوریه دامن زده است، ابراز داشت: در سده‌های دوم و سوم هجری قمری افرادی موجب بروز انحرافات جریان‌های اسلامی و ظهور فرقه‌های جدیدی به پیروان اسلام می‌شوند، یکی از آن افراد امام احمد بن حنبل از برادران سنی بود که اصرار داشت برای مسائل اسلامی باید به خلف صالح که تمام صحابی حضرت رسول(ص) هستند،مراجعه و سیره آنها را اطاعت کرد که در این نگاه فقهی عقل تعطیل و به تقلید می‌پردازند.

ابن تیمیه بنیانگذار جریان سلفی‌‌

وی افزود: در قرن هشتم هجری قمری نیز شخصی به نام ابن تیمیه ظهور و بنیان سلفی‌گری را پایه‌ریزی می‌کند که این فرد عقب مانده از اسلام ناب محمدی (ص) و کله شق و جسور بود که دائم با حکام وقت خود درگیر و بسیاری از کتاب‌های انحرافی را در زندان‌های دمشق و قاهره نوشت و شاگردانی را تربیت کرد.

ترویج سلفی‌گری با پول چاه‌های نفت عربستان سعودی

وی تصریح کرد: در قرن یازدهم هجری قمری در ادامه این روند شخصی به نام محمدبن عبدالوهاب از سمت حجاز مواردی را بر بدعت‌های پیشین گذاشته و میخ آخر را بر این جریان و انحرافات آن وارد می‌کند که صرفا بر مسائل در مقابله با جریان‌های مقابل خود اصرار دارند و تبلیغ می‌کنند، اما اقدامی انجام نمی‌دهند در سرتاسر دنیا جریان‌‌های انحرافی با پول‌ چاه‌های نفت عربستان سعودی با محوریت شیوع سلفی در کشور عربستان فعال هستند.

ترکیب سلفی حجازی با سلفی جهادی و بروز سلفی تکفیری

این جهادگر بیان داشت: نوع دیگری از سلفی با عنوان جهادی وجود دارد که در بلاد اسلامی به غیر از مسلمان اجازه حضور افراد دیگر را نمی‌دهند و همیشه اعتراض خود را بیان می‌کنند.

وی افزود: از ترکیب سلفی حجازی با سلفی جهادی شکل دیگری از سلفی با نام تکفیری شکل می‌گیرد که در دنیا نمونه‌هایی از جمله طالبان در افغانستان، سپاه جنگوی پاکستان، القاعده در عراق و سوریه فعلی و اخوان‌المسلمین در بسیاری از کشورهای عربی را شاهد هستیم که علاوه بر اینکه موجب طرد افراد غیرمسلمان در کشورهای اسلامی می‌شوند با افرادی که از دین خارج شدند و صفوی‌ها نیز می‌جنگند.

انقلاب سوریه و جنگ‌های پس از آن

کریمی تصریح کرد: سوریه بعد از انقلاب بعث و بعد از سال 1948 که رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی تاسیس شد در مقابل آن رژیم ایستاد و اعلام کرد که وظیفه نجات برادرانمان را داریم که منجر به جنگ‌‌هایی میان سوریه، اردن، مصر و رژیم صهیونیستی شد که کشورهای اسلامی از اتحاد برخوردار نبودند و عدم اتحاد این کشورها نداشتن اعتقاد به اسلام و اصرار بر عربیت و ناسیونالیسم عربی بود که از طرف جمال عبدالناصر در مصر دامن زده می‌شد و عقبه این جنگ‌ها اسرائیل و نیروهای یهودی نبودند، بلکه دنیای غرب با تمام توان به میدان آمدند.

ایران تنها حامی کشور سوریه

وی افزود: سوریه همچنان بر طبل توخالی ناسیونالیسم عربی می‌کوبید تا به این نتیجه رسید که بر مدار حق چرخیدن با جریانات عربی و نگاه کمونیستی محقق نمی‌شود و از خود مواضع انقلابی نشان داد.

کریمی اذعان داشت: شرایط سوریه در قبل از انقلاب ایران بسیار بد بود که شیعیان نمی‌توانستند ابراز وجود کنند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تعاملاتی میان سوریه و ایران به خصوص نگاه بعثی این کشور در تفاوت با نگاه بعثی رژیم صدام شکل گرفت.

وی ادامه داد: صدام به مقابله با جمهوری اسلامی برخاست و به دلیل شرایط ایجاد شده وارد جنگ با ایران شد که سوریه خود را متحد با ایران اعلام کرد و در بین 18 کشور عربی سوریه تنها کشوری بود که از ابتدا تا انتها همیشه همراه جمهوری اسلامی بود و در جمع کشورهای عربی تنها بود با اینکه عضو اتحادیه عرب بود و سوریه نماینده جمهوری اسلامی در اتحادیه عرب در مقاطع مختلف تاریخ بود.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله سایبر خاطر نشان کرد: خواهر و برادر حزب‌اللهی که وارد این جهاد سایبری شدید حضور شما در این شرایط فعلی که به تعبیر مقام معظم رهبری یک پیچ تاریخی است، بسیار مهم است.

جنگ سوریه جنگی رسانه‌ای است

کریمی بیان داشت: جنگ امروز یک جنگ رسانه‌ای است و دنیای غرب با تمام همت خود به میدان آمده تا یک جنگ رسانه‌ای را اداره کند؛ امروز دروغی را که الجزیره، العربی، بی‌بی‌سی می‌گویند در ایران باور می‌شود و آن طرف برادران و خواهران ما در سوریه در این هجمه عظیم سایبری تنها ماندند.

وی افزود: در سال گذشته شاهد بیش از 50 شبکه ماهواره‌ای علیه سوریه بودم که یک پرچم جعلی از سوریه ابداع کردند و در جریانات اخیر سلفیان که جبهه جریان النصره وابسته به القاعده تعدی به حرم مطهر حجر بن عدی را انجام دادند و امروز برادران و خواهران ما در حالی در سوریه تنها ماندند که تمام دنیا علیه آنها شدند و تنها حامی خود را ایرانی‌ها می‌دانند.

این جهادگر متذکر شد: برادران ما از کشور عراق و حزب‌الله لبنان تحت لوای ابالفضل‌العباس (ع) و حامیان حرم آل‌‌الله عازم سوریه و در منطقه زینبیه حاضر شدند و به سلفی‌ها اخطار دادند که اگر کوچکترین تیری به سمت حرم زینب (س) شلیک شود، بدانید که امروز باز هم ابالفضل‌العباس (ع) به میدان می‌آید و آن کاری که در کربلا نیمه تمام گذاشتید به پایان می‌رسانیم.

حضور خبرنگاران پیش از آتش‌نشانی‌ها

وی با تکرار اینکه برادران و خواهران ما در سوریه تنها هستند، بیان داشت: یک‌هزارم اقداماتی که رسانه‌های غربی با شبکه‌های خود انجام می‌دهند، صدا و سیمای ما انجام نمی‌دهد به صرف چند مستندسازی و دعوت چند نفر در تلویزیون دردی دوا نمی‌شود.

کریمی تصریح کرد: سه شبکه تلویزیونی السوریه، الاخباریه و الدنیا به صورت 24 ساعته در روشن‌سازی و افشاگری فتنه شام اقدام می‌کنند که لحظه‌ به لحظه کوچکترین اتفاقات را رصد و به مردم نشان می‌دهند و در انفجارات اخیر خبرنگاران شبکه الدنیا و السوریه پیش از آتش‌نشانی و نیروهای امدادرسان در محل حادثه حضور داشتند و شاهد پخش واقعیات از تلویزیون بودیم.

وی افزود: با مردم روراست هستند، مانند ایران نیستند که اگر در فتنه 88 اتفاقی می‌افتاد ابتدا اخبار را بی‌بی‌سی پخش می‌کرد و بعد ما به آن اخبار تحلیل می‌زدیم در کجای جریان فتنه صدا و سیمای ایران اینگونه عمل کرد.

ماوس‌ها سلاح جنگ سوریه هستند

وی ادامه داد: نباید بگوییم که ان‌شاءالله صبر می‌کنیم تا برادران سوری مقاومت کنند یا بهانه بیاوریم که فاصله ما از آنها دور است و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم به هیچ وجه این طور نیست، جنگ رسانه‌ای است و دنیای غرب که این طور در دنیا جا انداخته که حکومت سوریه ناحق است و ما حزب‌اللهی‌ها در خانه نشستیم و خود را مشغول مواردی کردیم که اکنون نباید وارد شویم.

کریمی با بیان اینکه باید مراقب خطرات سلفی‌گری باشیم و امروز بخش‌هایی از کشور ما را در سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان درگیر کرده است، گفت: افرادی ناآگاهانه به آنها کمک می‌کنند، اما آیا ما چقدر این جریان را شناختیم و به دیگران شناسانده‌ایم و آیا چقدر برای خود تعیین تکلیف کردیم که وظیفه ما این میان چیست؟

وی با تاکید بر اینکه امروز سلاح ما همان ماوس‌هایی است که به دست می‌گیریم و در فضای مجازی خود را درگیر می‌کنیم،عنوان کرد: حضور ما بسیار مهم و رقم زننده است که دشمن خواب آن را هم نمی‌بیند و اخبار حزب‌الله سایبر توسط دشمنان رصد می‌شود بر روی آن آسیب‌شناسی و بر همان اساس اقدام می‌کنند، اما اینکه ما کجا هستیم و چه می‌خواهیم انجام دهیم به عهده خودتان است.

به گزارش فارس، این همایش دومین همایش از سلسله همایش‌های استانی حزب‌الله سایبر در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بود و میثم محمدحسنی از فعالان فضای مجازی که مدیریت شبکه نصر تی‌وی و سایت دوئل را بر عهده دارد، حضور داشت که در پایان از فعالان فضای مجازی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/80028/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول