اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی:

رسانه اصلی‌ترین سلاح برای جنگ نرم است/گسترش فرهنگ بسیجی در اولویت بسیج رسانه

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی گفت: در جنگ نرم، رسانه اصلی‌ترین سلاح است که باید از آن بهره لازم را برای صدور پیام انقلاب برد.

رسانه اصلی‌ترین سلاح برای جنگ نرم است/گسترش فرهنگ بسیجی در اولویت بسیج رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان مداح به عنوان نماینده خبرگزاری‌های خراسان جنوبی در گردهمایی تخصصی اصحاب رسانه اظهار کرد: قدرت‌های بزرگ جهانی نیز برای رسیدن به خواسته‌هایشان از همین طریق وارد عمل شده و با تأثیرگذاری بر افکار عمومی از طریق ابزارهای ارتباطاتی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: شاید کمتر کسی باشد که رسانه را به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تاثیرگذاری بر افکار عامه مردم انتخاب نکند، اما رسانه‌ها امروز در این معرکه مهمترین ادوات و تجهیزاتی هستند که از نگاه هیچ فرمانده نظامی در جنگ نرم پوشیده نیست و فرماندهان خبره جنگ نرم، رسانه‌ها را دوست و یاور خود می‌دانند.

بسیج در مقابله با تهدیدات نرم دشمن پاسخ کوبنده‌ای دارد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج به عنوان حافظ انقلاب اسلامی در این کشور طی سی سال پیروزی انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، افزود: بسیج تمام تلاش خود را برای دفاع از کشور به کار گرفته و اکنون نیز می‌کوشد تا در مسیر مقابله با تهدیدات نرم دشمن پاسخ کوبنده‌ای بدهد گر چه تاکنون نیز اقدامات بسیاری را انجام داده است.

مداح تشکیل سازمان بسیج رسانه را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: این سازمان می‌تواند تعامل و ارتباط بیشتر بسیج با رسانه‌ها که خواست اهالی رسانه نیز هست را تقویت کند.

وی یادآور شد: بسیج رسانه به عنوان پل ارتباطی نیروی مقاومت بسیج با رسانه‌ها برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل رسانه‌ها می‌تواند نشست‌های تخصصی و فصلی را در دستور کار قرار دهد.

برگزاری جلسات معرفتی برای رسانه‌ها ضروری است

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی با بیان اینکه خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها باید در دهه‌ چهارم انقلاب به بازتعریف نحوه تعامل خود با بسیج بپردازند و کارهای کیفی‌تر و عمیق‌تری را در این خصوص ارائه دهند، گفت: از سوی دیگر بسیج رسانه باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی سطح اطلاعات خبرنگاران را به عنوان سربازان پیش‌رو در جنگ نرم افزایش دهد.

مداح برگزاری منظم و هدفمند جلسات معرفتی، سیاسی و عقیدتی را ضرورت دیگری برای رسانه‌ها دانست چرا که تلاش دشمنان برای تهدید نرم جمهوری اسلامی واقعیتی غیر قابل انکار است.

وی افزود: با توجه به مسئولیت خطیری که بر دوش بسیج برای مقابله با تهدید نرم گذاشته شده است، ضرورت ارتباط عمیق‌تر و نزدیک‌تر بسیج و رسانه‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

در جنگ نرم اصلی‌ترین اسلحه رسانه است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی اضافه کرد: در عرصه جنگ نرم اصلی‌ترین و مهمترین اسلحه سرباز و رسانه است که اگر نیروی مقاومت بسیج بخواهد در عرصه نرم تلاش مؤثری داشته باشد، باید با رسانه‌ها همگام شود.

مداح با بیان اینکه حمایت و ارتقای رسانه‌ها باید با استفاده از قابلیت‌های بسیج در دستور کار باشد، ادامه داد: اگر از فرصت حیاتی پیش‌رو برای عمیق‌سازی ارتباط بسیج و رسانه به خوبی استفاده نکنیم، این فرصت بسیار مهم از دست خواهد رفت و از سویی دیگر باید در بسیج رسانه تلاش شود محتوا و اهداف به درستی احصا شوند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا محتوای انقلاب را تغییر دهد و پوسته و لایه‌ای از اسلام را حفظ کند، از این رو رسانه‌ها در این تلاش برای تغییرات درونی نقش مؤثری دارند.

نیازمندی‌ رسانه به سیاست‌گذاری برای مقابله با جنگ نرم

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه روزافزون استفاده کاربران از فضای مجازی در عرصه رسانه و تبلیغات مسئله دیگری است که باید بدان پرداخت، اذعان داشت: در فضای مجازی نقش خبرگزاری‌ها بسیار مهم و حیاتی است که باید از حمایت‌های معنوی و مادی از سوی نهادها و سازمان‌ها برای کیفی‌سازی تلاش‌های خود بهره‌مند باشند و برای استفاده از رسانه‌ها در جنگ نرم به سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری نیاز است.

مداح اضافه کرد: تبیین ضرورت‌های آفند و پدافند رسانه‌ای و تبیین نقش هر کدام از رسانه‌ها در جنگ نرم استفاده از اساتید قوی و مجرب برای توانمندسازی رسانه‌ها را می‌طلبد.

وی گفت: از بسیج رسانه انتظار می‌رود همگام با توسعه سازمانی، کیفی‌سازی و عمق‌بخشی فعالیت‌ها را نیز به طور مدون اجرایی کند.

70 درصد فعالان رسانه‌ای در خراسان جنوبی بانوان هستند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی فقدان حلقه مطالعاتی و پژوهشی را یکی از ضعف‌های موجود در ارتباط با بسیج و رسانه عنوان کرد و اذعان داشت: اگر چه از رسانه‌ها نیز توقع می‌رود که به تلاش‌ها و ضرورت حضور بسیج توجه بیشتری داشته باشند، اما این نهاد نیز با خلأهایی در نحوه‌ ارتباط صحیح و هدفدار با رسانه‌ها مواجه است.

مداح با بیان اینکه 70 درصد فعالان رسانه‌ای استان بانوان هستند، متذکر شد: با بهره‌گیری از پتانسیل زنان باید برای ترویج فرهنگ بسیج، تربیت نیروهای علاقه‌مند به ترویج فعالیت‌های بسیج رسانه تلاش‌هایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه انگیزه تشکیل بسیج رسانه پرداختن به ولایت است، یادآور شد: هم‌افزایی و همگرایی میان رسانه‌ها، تبیین اندیشه‌های ولایت، شناخت دشمن و بصیرت‌افزایی و آموزش و تربیت نیروهای بسیجی برای فعال‌تر شدن در عرصه‌های رسانه‌ای از جمله اهداف تشکیل بسیج رسانه می‌تواند باشد.

جنگ فرهنگی نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها است

سرپرست خبرگزاری‌ فارس در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز ما درگیر یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم و نیاز زیادی به فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها وجود دارد برای مثال بحث بسیج سازندگی یک الگوی جدید برای توسعه در کشور است.

مداح با بیان اینکه در میان بسیجیان ظرفیت‌های عظیمی برای انجام کارهای مختلف وجود دارد، ادامه داد: باید بر استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت‌ها بیش از پیش تاکید شود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی پیامی دارد که باید جهانی شود و در جنگ نرم، رسانه اصلی‌ترین سلاح است که باید از آن بهره لازم برای صدور پیام انقلاب گرفته شود.

رسانه‌های استان جزیره‌ای عمل می‌کنند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی جنگ رسانه‌ای را جنگی نامتقارن دانست و اذعان داشت: ما در عرصه رسانه‌ای کشور و استان خراسان جنوبی هنوز به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم در حالی که باید حرکتی جبهه‌ای داشته باشیم.

مداح متذکر شد: قطعا بسیج رسانه‌ها در حوزه مدیریت رسانه‌ای دارای افق و چشم‌انداز است که این مسئله نوید حرکتی ارزشمند را می‌دهد.

وی اضافه کرد: بسیج رسانه علاوه بر تاسیس رسانه‌های مختلف باید به مثابه نخ تسبیحی عمل کند که دیگر رسانه‌ها را در راستای اهداف انقلاب اسلامی سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: بسیج رسانه باید برای هم‌افزایی رسانه‌ها عمل کند و در این سازمان باید عناصر فعال و متدین شناسایی شوند چرا که در جبهه رسانه‌ای امروز کمبود نیروی انسانی متدین احساس می‌شود.

گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در اولویت بسیج رسانه باشد

سرپرست خبرگزاری‌ فارس در خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی فعالان رسانه‌ای در برابر تهدید‌ها مسئله مهم دیگری است که باید به آن بپردازیم، تصریح کرد: سازمان بسیج رسانه باید ایجاد آرایش رسانه‌ای، الگوسازی در تمام عرصه‌های استان، گفتمان‌سازی و تبیین یک مؤلفه رسانه‌ای با شاخص‌های اسلامی را در دستور کار قرار دهد.

مداح ظرفیت‌سازی در جامعه رسانه‌ای خراسان جنوبی برای جذب حداکثری و تحقق بسیج ده‌ها میلیونی، ایجاد انسجام و تقویت هویت جمعی بین اصحاب رسانه در راستای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف تشکیل بسیج رسانه‌ای برشمرد.

وی با بیان اینکه کمک به تربیت و پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی در جامعه رسانه‌ای خراسان جنوبی باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: همچنین کمک به تشکیل و تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مقابله با موج مخرب جنگ نرم و حفظ و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در برنامه‌ریزی‌های رسانه باید در اولویت قرار گیرد.

اصحاب رسانه به عنوان سرباز انقلاب نقش‌آفرین باشند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی متذکر شد: امروزه نسبت به نتایج حرکت نظام امیدواری بسیار وجود دارد و باید با این اعتقاد پیش برویم که تکیه بر سرمایه قوی انسان‌های با استعداد، با تجربه، مبتکر، شجاع و قابل اعتماد و با اعتماد به نفس می‌توانیم تمامی مشکلات را حل و فریاد رسا و پیام‌های صریح خود را از طریق رسانه در جهان طنین‌انداز کنیم.

مداح خاطر نشان کرد: مسئله پایانی موضوع روز کشور یعنی انتخابات 24 خردادماه امسال است که هر کدام از اصحاب رسانه با توجه به توطئه‌های دشمن باید به عنوان سرباز انقلاب نقش‌آفرین باشند تا بار دیگر با تحقق حماسه سیاسی مدعیان دموکراسی و دشمنان همیشگی انقلاب انگشت به دهان بمانند.

انتهای پیام/2248/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول