اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر فارس:

تحریم‌ها ‌کارآمد نیست / بسیج رسانه ‌برای مقابله با دشمن به پا خیزد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: ‌مردم بدانند که تحریم‌ها ناکارآمد است و بسیج رسانه باید به محملی برای مقابله با دشمن تبدیل شود.

تحریم‌ها ‌کارآمد نیست / بسیج رسانه ‌برای مقابله با دشمن به پا خیزد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین غیب‌پرور عصر امروز در جلسه بسیج رسانه که به عنوان شهید «عبدالرسول مصطفایی»، برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عنوان پیشاهنگ ملت کار خود را انجام داده‌اند و حوزه‌ای نبوده که ایشان تعیین راهبرد و استراتژی نکرده باشند که حتی تاکتیک را نیز مشخص فرموده‌اند.

وی افزود: این وظیفه تک تک آحاد ملت و به ویژه نخبگان و اصحاب رسانه است که گراهایی که رهبری داده‌اند را بپرورانند، تبیین کنند و افکار جامعه را به روز نگاه دارند.

به گفته غیب‌پرور، اگر تا به امروز گزندی به انقلاب نرسیده به برکت رهبری بی‌نظیر این نظام است که در غیر این صورت سال‌ها قبل‌تر نسخه نظام در هم پیچیده شده بود.

وی در ادامه گفت: خلا وجود چنین رهبری در مصر به وضوح احساس می‌شود چنانکه دیگر از تونس نیز سخنی نمی‌شنویم و حرکت مردم لیبی و یمن نیز منتج به حاکمیت دینی نشد.

این مقام مسئول ادامه داد: حرکت بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته اما به دلیل نبود رهبری قوی دشمن نگذاشته است اهداف آن به طور کامل محقق شود.

فرمانده ارشد سپاه فارس اضافه کرد: طراز فارس همین بوده که نخستین بسیج رسانه کشور در این استان شکل بگیرد و بهترین شکر این نعمت تلاش مستمر در راستای تحقق اهداف عالیه آن است.

غیب پرور بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی مرکز ثقل تحولات جهان و مبدل به گرانی‌گاه قدرت در دنیا شده است.

وی ابراز داشت: تحولات ژئوپولیتیک دنیا به نفع جهان اسلام رقم می‌خورد و این امر ناظر به شواهد و قرائنی انکار‌ناپذیر است.

به گفته وی، پیروزی فلسطین در غزه به واسطه تاثیر آرمان انقلاب اسلامی بوده و ائتلاف شکل گرفته علیه نظام سوریه نیز در راستای جنگ بین استکبار و این انقلاب است.

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: جمهوری اسلامی قلب جهان اسلام است و بر خلاف گذشته که در زمره مناطق حاشیه جهان بودیم اکنون هارتلند یا قلب جهان نام گرفته‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صیانت از این گنجینه و حراست از این دستاورد کار سنگینی است که نیاز به انسجام و همدلی دارد.

غیب‌پرور در ادامه ابراز داشت: دشمن هر چه از دستش برآمده در حق نظام اسلامی روا داشته و آنچه توانسته از تیر کین در چله نهاده و به سوی نظام نشانه رفته است.

وی بیان کرد: باید درک کنیم که خداوند مقطع عمر ما را در زمانه‌ای بی‌نظیر قرار داده که باید قدر آن را بدانیم و هماهنگ و منسجم عمل کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: مردم ما امروز به یک بهجت معنوی نیاز دارند تا از اینکه در مقابل استکبار سینه سپر کرده‌اند حظ معنوی ببرند.

وی با بیان اینکه دامن زدن به مناقشات بیهوده جز ایجاد ناامیدی سودی ندارد، ابراز داشت: مشروعیت نظام به حضرت بقیة‌الله (عج) و به سبب خون هزاران شهید است اما مقبولیت نظام را باید به طور مستمر تبیین کرد.

غیب‌پرور تصریح کرد: امیرالمومنین در مقطعی با اینکه مشروعیت داشت به سبب نبود مقبولیت به حوزه حاکمیت ورود پیدا نکرد و امروز این وظیفه رسانه‌ها است که مردم را پای کار نگاه دارند.

راست‌نویسی و به‌ موقع و به اندازه نوشتن و لزوم ارائه اطلاعات صحیح از سوی اصحاب رسانه از دیگر مواردی بود که غیب پرور در این جلسه به آن پرداخت و گفت: قدرت تشخیص بخشی اکتسابی و بخشی آموختنی است و حریت در بیان و قلم راه را بر برخی مصلحت اندیشی‌های زودگذر می‌بندد.

وی با تاکید بر لزوم سعه صدر داشتن اصحاب رسانه بر بلندنگری و آرمان‌خواهی فعالان رسانه صحه گذاشت و اضافه کرد: رسانه‌ها باید در چارچوب آداب اسلامی از مسئولان و نمایندگان مطالبه‌گری کنند و از ورود به مناقشات بی‌ریشه و تصنعی بپرهیزند.

غیب پرور ادامه داد: رسانه‌ها باید در ایجاد وحدت و انسجام تلاش کنند و در مقاطع حساس گوش به فرمان ولایت باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید در نهادینه‌سازی گفتمان استقامت تلاش کنیم که رهایی در آن است.

فرمانده سپاه فجر فارس خطاب به اصحاب رسانه گفت: به مردم نشان دهید که تحریم‌ها ناکارآمد است و بسیج رسانه را به محملی برای مقابله با دشمن تبدیل کنید.

در این جلسه مسئول بسیج رسانه فارس نیز بر تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب تاکید کرد و گفت: گفتمان‌سازی، الگوسازی و شاخص‌سازی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی در راستای رشد و تعالی فارس از اهداف بسیج رسانه است.

اسماعیل قزل سفلی بر تبیین مفاهیم دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به عنوان رسالت بسیج رسانه صحه گذاشت و ابراز داشت: در این راستا برگزاری نشست‌های بصیرتی، توانمند‌سازی در برابر تهدیدها، افزایش مهارت‌های تخصصی و راه‌اندازی مجمع استانی بسیج رسانه در دستور کار است.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول