اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین دوره مسابقات روبیک شرق کشور

دانشجوی دانشگاه زابل در مسابقات روبیک خوش درخشید

امیر حقدوست دانشجوی دانشگاه زابل است که توانست در مسابقات روبیک رکورددار شرق کشور شود.

دانشجوی دانشگاه زابل در مسابقات روبیک خوش درخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، دومین دوره مسابقات روبیک با حضور 15 شرکت کننده در دانشگاه زابل برگزار شد که در این مسابقات امیر حقدوست دبیر انجمن روبیک دانشگاه زابل توانست با زدن رکورد 31.80 ثانیه رکورددار شرق کشور شود.

دبیر انجمن روبیک دانشگاه زابل اظهار داشت: به منظور آشنایی روبیکرهای دانشگاه زابل با سبک مسابقات روبیک، تلاش بر این بود تا این مسابقات طبق قوانین مسابقات جهانی برگزار شود.

حقدوست ضمن مثبت ارزیابی کردن سطح مسابقات گفت: با همکاری مسئولان و دانشجویان دانشگاه، مسابقات در سطحی بسیار خوب برگزار شد و توانستیم در این مسابقات استعدادهای روبیکرهای دانشجو و غیر دانشجو را کشف کنیم.

وی در توضیح چگونگی این ورزش نیز گفت: مکعب روبیک یک جورچین (پازل) مکانیکی است که در سال 1974 توسط یک مجسمه‌ساز و پروفسور معمار مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد و با استفاده از راه حل‌هایی که به آن الگوریتم می‌گویند قابل حل است.

دبیر انجمن روبیک دانشگاه زابل در زمینه فواید این بازی نیز متذکر شد: از فواید این بازی فکری می‌توان به افزایش هوش انسان، ایجاد هماهنگی بین دو نیم کره مغز، ایجاد حس هیجان و لذت در انسان، افزایش قدرت تشخیص در انسان و افزایش قدرت تصمیم‌گیری ذهن اشاره کرد.

حقدوست  از سال 88 اقدام به یادگیری روبیک کرده و از سال 90 به صورت حرفه‌ای و با یادگیری الگوریتم‌های حل سرعتی روبیک، رکورد زنی را آغاز کرده است.

گفتنی است، مرتضی لطیفی نیز با رکورد 42.56 رکورد خوبی را از خود به جای گذاشت.

انتهای پیام/75005/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول