اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس:

ورزش و درمان 2 قابلیت ویژه آذربایجان‌شرقی در جذب گردشگران خارجی است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس «ورزش» و «درمان» را دو قابلیت ویژه آذربایجان‌شرقی در جذب گردشگران خارجی عنوان کرد.

ورزش و درمان 2 قابلیت ویژه آذربایجان‌شرقی در جذب گردشگران خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمداسماعیل سعیدی صبح امروز در جمع کارکنان گردشگری استان اظهار کرد: با ساماندهی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود استان در این دو حوزه می‌توان شاهد توسعه چشمگیر گردشگری ورزشی و سلامت شد.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری ورزشی و درمان علاوه بر نقش‌آفرینی به عنوان دو حوزه فعال در جذب گردشگران، در رونق صنعت گردشگری و معرفی فرهنگ، جاذبه‌ها و تاریخ منطقه نیز موثر هستند.

سعیدی با اشاره به توجه و تمرکز کشورهای مختلف جهان به گردشگری ورزشی به عنوان یک صنعت، گفت: آذربایجان‌شرقی در عرصه میزبانی رقابت‌های ورزشی توانسته خود را به عنوان منطقه‌ای با توانمندی بالا در این زمینه تثبیت کند.

عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز، حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را با توجه به حضور کشورهای مختلف در آذربایجان شرقی، بستر مناسبی برای رشد و تقویت گردشگری ورزشی استان ارزیابی کرد.

سعیدی با اشاره به پرطرفدار بودن فوتبال در میان رشته‌های ورزشی کشور و با توجه به تمرکز کشورهای مختلف جهان به گردشگری ورزشی به عنوان یک صنعت، افزود: لازم است از این ظرفیت ارزشمند بهره برده و با تامین زیر ساخت های مورد نیاز به تنظیم برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیق بپردازیم.

وی  با اشاره به گردشگری سلامت و درمان به عنوان دیگر ظرفیت قدرتمند استان در جذب گردشگران تصریح کرد: توانایی پزشکان و متخصصان و وجود آب‌های معدنی و گرم فراوان و نیز خاصیت درمانی لجن دریاچه ارومیه، آذربایجان‌شرقی را مقصدی مطمئن برای این نوع گردشگری مبدل کرده است.

سعیدی با اشاره به وجود بستر کافی برای گسترش انواع گردشگری در استان، تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در ارتقای تمام ابعاد صنعت گردشگری در استان را قابل تقدیر دانست.

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول