اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد

قابلیت ورزشکاران قمی برای افتخارآفرینی در 15 رشته

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از اجرای طرح آمایش رشته‌های ورزشی به منظور شناسایی رشته‌های فعال و مورد اقبال عمومی خبر داد و گفت: ورزشکاران قمی این توانمندی را دارند که در 15 رشته افتخار آفرینی کنند.

قابلیت ورزشکاران قمی برای افتخارآفرینی در 15 رشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس جهان‌بینی در گردهمایی مسئولان هیئت‌های ورزشی استان قم با اعضای ستادی اداره کل ورزش و جوانان این استان که در تالار آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهید کلهری قم برگزار شد، عنوان کرد: در سال گذشته دیدیم که در کشتی چه توانایی‌های ارزنده‌ای داریم و در فوتسال توانستیم تا آستانه قهرمانی باشگاه‌های برتر کشور پیش برویم. در رشته‌های انفرادی نظیر ووشو، کاراته، تکواندو، رزمی و چندین رشته ورزشی دیگر موفق بودیم که این‌ها نشان از استعداد و توانمندی ورزشکاران قمی و لزوم توجه به آن‌ها است که هیئت‌‌های ورزشی باید آن را به خوبی مورد عنایت قرار دهند.

جهان‌بینی افزود: در ووشو با کسب مدال جهانی جرقه‌های پیشرفت را به خوبی مشاهده می‌کنیم، در والیبال به جایگاهی رسیده‌ایم که در مسابقات لیگ کشور یک تیم بومی داریم و از قم والیبالیست به تیم ملی معرفی می‌شود و در ورزش جانبازان و معلولین جزو استان‌های موفق کشور هستیم.

وی یاد آور شد: در کاراته با کسب مدال طلای جهان در سال قبل نشان دادیم که همواره جزو استان‌های سرآمد قرار داریم، در بوکس قابلیت‌های خود را به خوبی نشان داده‌ایم و قهرمانان خوبی معرفی کردیم، به همین صورت می‌توانیم در سایر رشته‌ها نیز موفق باشیم به شرط اینکه سرمایه‌گذاری روی رده‌های پایه و برنامه‌ریزی مناسب سرلوحه کار قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه به وجود ضعف در عملکرد نزدیک به 10 هیئت ورزشی قم اشاره کرد و ابراز داشت: امسال طرح آمایش رشته‌های ورزشی را با جدیت در دستور کار قرار خواهیم داد و بر اساس آن رشته‌های ورزشی را ارزیابی می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس طرح آمایش رشته‌هایی که بیشتر مورد اقبال عمومی هستند را شناسایی و معرفی خواهیم کرد. ما در حال حاضر 15 رشته ورزشی داریم که می‌توانند از مسابقات داخلی و برون مرزی برای ورزش استان کسب افتخار کرده و مدال آور باشند، بنابراین حمایت از آنها را وظیفه خود می‌دانیم.

جهان بینی تصریح کرد: البته این بدین معنی نیست که از سایر هیئت‌ها غافل می‌مانیم، بلکه نگاه ما به دیگر هیئت‌ها نیز به شکلی است که حمایت‌ها صورت می‌گیرد اما انتظار ما از آن‌ها این است که خیلی زود خود را به سطح مطلوب و مورد انتظار برسانند.

وی بیان کرد: البته نزدیک به 15 هیئت ورزشی می‌توانند در بخش همگانی فعالیت‌های خوبی داشته باشند، کارهای جدید و تازه‌ای انجام بدهند تا مردم به سمت و سوی ورزش تشویق و ترغیب شوند، ارزش این کار کمتر از قهرمان پروری نیست و قطعاً ما این مهم را نیز در شاخص‌های ارزیابی لحاظ می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: نزدیک به 10 هیئتی هم که شرایط مناسبی ندارند باید به معاونت توسعه امور ورزش اداره کل آمده و دلایل ضعف خود را بررسی و کارشناسی کنند و ببینند که عیب کار کجاست و تلاشی جدید را برای تحول آغاز کنند.

انتهای پیام/78002/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول