اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 22 هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی در آذربایجان غربی

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی آذربایجان غربی گفت: 22 هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 22 هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس عین‌الله شریف‌پور صبح امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی روستایی و عشایری سلماس، اظهار داشت: حمایت از ورزش‌های سنتی و بومی باید به عنوان یک فرهنگ بین مسئولان تبدیل شود.

وی خواستار توجه هر چه بیش‌تر مسئولان به ورزش‌های سنتی و بومی استان شد و تصریح کرد: برای این منظور باید روحیه حمایت از این نوع ورزش‌ها در بین مسئولان ایجاد شود.

شریف‌پور با اشاره به اینکه هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی آذربایجان غربی به منظور حمایت از این نوع ورزش‌ها برنامه‌های قابل توجه و موثری را اجرایی کرده است، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مربی‌گری و داوری برای بانوان و آقایان، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، برگزاری ورزش‌های رزمی و برنامه‌های عاشیقلار به منظور اشاعه سنت‌ها و فرهنگ‌های گذشته از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت هیئت‌ ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی در شهرستان‌های مختلف، اعلام کرد: این هیئت در سطح شهرستان‌ها در قالب 22 هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی فعالیت می‌کند.

شریف‌پور با اشاره به فعالیت اعضای این هیئت‌ها در 25 سالن روستایی، گفت: به واسطه همین تلاش‌ها است که هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی به عنوان یکی از هیئت‌های ورزشی فعال استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند حمایت بیش‌تر هستیم، اظهار داشت: حمایت از ورزشی‌های بومی و محلی نه تنها سبب زنده ماندن فرهنگ بومی می‌شود بلکه سبب می‌شود تا روحیه جوانمردی بین جوانان استان همیشه زنده بماند.

انتهای پیام/61001/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول