اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پویایی اقتصاد در گرو توجه به تولیدات داخلی است

استاندار اردبیل گفت: پویایی اقتصاد در گرو توجه به پویایی تولید است چرا که بار مهم تحرک اقتصادی بر دوش تولیدات داخلی قرار گرفته است.

پویایی اقتصاد در گرو توجه به تولیدات داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در همایش جنگ نرم اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که در سالن فدک اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: نام‌گذاری پنج سال متوالی با محوریت اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری با تدبیر خاصی صورت گرفته و امسال نیز با ملقب شدن به نام حماسه سیاسی و اقتصادی حساسیت این موضوع مبرهن‌تر است.

وی اقتصاد را یکی از محوری‌ترین موضوعات همه ممالک اعلام کرد و گفت: در بحث اقتصادی بار اصلی بر دوش تولید است و ما اگر اقتصاد پویا می‌خواهیم باید تولیدات پویا نیز داشته باشیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در روند رشد اقتصادی باید به رفع مشکلات و موانع تولید توجه کنیم در غیر این صورت مشکلات بسیاری دامن‌گیر بخش تولید خواهد بود.

نیکزاد با یادآوری این‌که در بخش تولید فرایند پیچیده‌ای را پیش‌رو نداریم، یادآور شد: ضروری‌ است تا روند تولید یک محصول با علم و برنامه‌ریزی طی شود و در تامین مواد اولیه مسئولان بخش تولیدی را یاری کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه نرخ مواد اولیه باید از سوی مسئولان کنترل شود، عنوان کرد: نباید اجازه داد تا نوسان نرخ مواد اولیه تولید‌کننده را با مشکل مواجه کرده و چرخه تولید را از حرکت متوقف کند.

رئیس شورای اداری استان بر کنترل نرخ توزیع نیز تاکید کرد و بیان داشت: در این بخش نیز باید رقم ریالی که پرداخت می‌شود یک روند منطقی را تجربه کند و نرخ مواد اولیه در یک مبلغ ثابت بماند.

نیکزاد با یادآوری این‌که نوسانات نرخ توزیع منجر به تعطیلی کارخانجات تولیدی می‌شود، افزود: توقف یک روزه کارخانجات می‌تواند مشکلات عمده روحی و روانی و از سوی دیگر بار مالی را تحمیل جامعه کند که ضروری است با بالانس کردن آیتم‌های اقتصادی و تولیدی جلوی این تغییرات را بگیریم.

وی مهمترین عنصر پویایی اقتصاد را تکیه بر اقتصاد تولیدی اعلام و  تصریح کرد: ما باید محکم در کنار تولید‌کنندگان قرار بگیریم و تجربه کشورهای پیشرفته دنیا را که کمترین سود برای توزیع‌کنندگان اختصاص می‌یابند را ملاک قرار دهیم.

استاندار اردبیل با یادآوری این‌که ثابت کردن نرخ توزیع نیاز به اصلاحات اساسی دارد، ادامه داد: اگر بتوانیم هزینه‌ها را کنترل کنیم و هزینه‌ها به تلاطم نیفتد و برای این فرایند یک عدد منطقی تعریف کنیم در واقع تعادل در بازار را نیز شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود پویایی تولید را منجر به پویایی اقتصاد اعلام کرد و گفت: همه مسئولان باید این حساسیت را داشته باشند تا بتوانیم در عرصه اقتصاد مقاومتی حماسه اقتصادی و سیاسی را محقق سازیم.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول