اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسایل سیاسی:

دشمنان درصدد ایجاد اجماعی جهانی بر علیه سوریه هستند

کارشناس مسایل سیاسی گفت: دشمنان با بهانه‌هایی همچون استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی، درصدد ایجاد اجماعی جهانی بر علیه سوریه هستند اما به یقین به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنند.

دشمنان درصدد ایجاد اجماعی جهانی بر علیه سوریه هستند

مهدی مستاجران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: دشمنان سوریه بیش از دولت این کشور مقاومت را هدف قرار داده‌اند و  صحبت‌هایی که برای آزادی مردم سوریه و دموکراسی می‌زنند، شعاری بیش نیست.

وی افزود: گروه شبه نظامی القاعده و النصر در مدتی که با ارتش سوریه درگیر بودند به اهداف خود نرسیدند.

مسئول نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های پیام نور اصفهان تصریح کرد: دشمنان دنبال بهانه‌هایی هستند که ارتش و ملت سوریه را تهدیدی برای جامعه بشری تلقی کنند و در این راه از راهکارهای مختلف کمک می‌گیرند.

وی عنوان کرد: این گروه در تلاش هستند که استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی را به ارتش سوریه نسبت دهند اما سندی برای اثبات این موضوع در دست ندارند.

مستاجران تأکید کرد: از زمانی که جنگ دشمنان بر علیه سوریه آغاز شد تراژدی استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی را تبلیغ می‌کردند اما تاکنون نتوانستند چیزی را ثابت کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در مناطقی از درگیری‌های کشور سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، عنوان کرد: این افراد به نوعی قصد دارند به همان اهداف اولیه خود دست پیدا کنند و با نسبت دادن مسئله استفاده از سلاح شیمیایی به دولت و ارتش سوریه همان هدف پیشین خود در راستای اینکه سوریه را تهدیدی جهانی جلوه دهند، دست پیدا کنند.

مستاجران گفت: استدلال آن‌ها این است که بر پیکره سلاح‌های استفاده شده نشان ارتش سوریه وجود دارد اما همه این را می‌دانند که تعداد بسیاری از مخالفان سوریه جزو ارتش این کشور هستند و این احتمال وجود دارد که بخشی از سلاح‌ها را از انبارهای سوریه سرقت و در اختیار مخالفان قرار داده باشند.

وی عنوان کرد: بنابراین این استدلال را نمی‌توان منطقی و صحیح دانست و این موضوع تنها بهانه‌ای در دست دشمنان است تا جنایات خود را بپوشانند.

مستاجران با اشاره به اینکه تقاضای دولت سوریه این است که گروهی بی‌طرف به بررسی این مسئله برخیزند، اظهار داشت: از رفتار سازمان ملل این طور برمی‌آید که با سو‌گیری خاص این اتفاق را پیگیری ‌کند و از موضع‌گیری کنونی آن‌ها مشخص است که در نهایت دولت و ارتش سوریه را متهم می‌کنند.

وی ادامه داد: این اطمینان وجود دارد که دشمنان دولت سوریه در نهایت به خواسته خود نمی‌رسند چراکه سندی در دست ندارند و از سویی شرایط به نحوی نیست که بتواند اجماع جهانی برعلیه سوریه را در شورای امنیت ایجاد کنند.

انتهای پیام/63008/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول