اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد

استفاده از سلاح‌های شیمیایی بازی دیگری از جانب آمریکا در جنگ سوریه

کارشناس مسائل سیاسی گفت: استفاده از سلاح‌های شیمیایی بازی دیگری از جانب آمریکا در جنگ سوریه است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی بازی دیگری از جانب آمریکا در جنگ سوریه

سید جلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: آغاز استفاده از مواد شیمیایی توسط معارضان در سوریه، بازی است که توسط خود آمریکا آغاز شده و دست آویزی برای بهانه سازی در سطح بین‌المللی و قانع کردن مجامع و سازمان‌های بین‌المللی در راستای ایجاد فشارهای جهانی بیشتر به حکومت بشار اسد است.

وی بیان کرد: در ابتدا حاکمیت آمریکا در بحث رویداد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، تلاش کرد که از به وجود آمدن آن در کشورها جلوگیری کند و یا مانع از پیشرفت و توسعه این رویداد به دیگر کشورهای منطقه شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وقتی آمریکا دید که نمی‌تواند مانع از پیشرفت بیداری اسلامی شود، در مرحله بعدی با استراتژیک کنترل بیداری اسلامی در کشورها جلو آمد و در این زمینه دو برنامه با محوریت تلاش برای جریان بیداری اسلامی به نفع خودش و دیگری با مدیریت روی جریان بیداری اسلامی در کشورهایی مانند لیبی و تونس آن را در نهایت به بیداری عربی صرف تبدیل کند.

وی در ادامه افزود: موضوع قضیه سوریه کمی متفاوت است و باید گفت آمریکا تا اینجا یک پیروزی نسبی به دست آورده و البته به تمام اهداف خود نرسیده، اما تا اینجا با یک رویکرد دو سر برد اقدام کرده، چرا که موفق شده نیروهایی که می‌توانستند در جبهه مقاومت باشند را به جان هم بیندازد و از کشتار طرفین آنها به اهداف خود برسد و در حال حاضر برایش مهم نیست که آیا مردم از طرف معارضان کشته شوند یا از طرف نیروهای داخلی، خانه‌ها ویران بشود و مردم آواره شوند یا نه.

حسینی اظهار کرد: با توجه به اتفاقات پیش آمده در سوریه از هر طرف، جهت بهره‌برداری‌های بعدی، پیروزی به نفع آمریکا است، آمریکا در قضیه بهانه گیری‌های اخیر مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه نیز یک بازی سیاسی برد - برد را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: در ابتدا قضیه استفاده از سلاح شیمیایی از طرف معارضان در سوریه و به تحریک و گفته آمریکا آغاز شد و کشف و ضبط انبارهای بزرگ مواد شیمیایی از معارضان سوریه، توسط نیروهای ارتش دلیل دیگری بر این ادعا است و مدتی است که معارضان در جنگ‌های داخلی با ارتش سوریه از مواد شیمیایی در ابعاد گسترده استفاده می‌کنند و این بازی است که توسط خود آمریکا آغاز شده و در راستای بهانه سازی در سطح بین‌الملل و قانع کردن مجامع و سازمان‌های بین‌المللی جهت ایجاد فشارهای بیشتر برای سقوط بشار اسد است.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اما اینکه آیا نیروهای ارتش سوریه هم از مواد شیمیایی استفاده کرده‌اند یا خیر، اطلاعات دقیقی نداریم اما احتمال استفاده از مواد شیمیایی همچون مواد اشک‌آور بوده اما این قضیه‌ای نیست که سبب نگرانی آمریکا و هم‌پیمانان اروپاییش شده باشد.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول