اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تنها شرط برای ورود آمریکا به جنگ با سوریه لابی‌گری صهیونیست‌ها است

حجت‌الاسلام میرمرشدی: آمریکایی‌ها از ورود مستقیم خود به جنگ سوریه واهمه دارند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکایی‌ها از ورود مستقیم خود به میدان جنگ سوریه ترس و واهمه‌ دارند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی: آمریکایی‌ها از ورود مستقیم خود به جنگ سوریه واهمه دارند

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اسرائیل از حملات اخیر موشکی خود به سمت خاک سوریه دو هدف را دنبال می‌کند، در ابتدا بیان علنی دشمنی و جنگ خود با سوریه از طریق وارد کردن خسارات مالی و جانی و از طرف دیگر برگرداندن روحیه و انگیزه حمایتی در میان معارضان و تروریست‌ها است.

وی افزود: طی روزهای گذشته خطر تقلیل روحیه و انگیزه لازم برای ادامه جنگ از جانب تروریست‌ها حس می‌شد و لازم بود که اسرائیل و آمریکا با اقدامی عملی همچون حمله نظامی هر چند کوچک، به این بهانه از حمایت همه جانبه خود به تروریست‌ها صحبت کنند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اگر این حمله موشکی را پیش مقدمه‌ای برای آغاز جنگ از خارج به داخل سوریه تلقی کنیم به طور قطع حضور موثر آمریکایی‌ها در پشت صحنه حمله نظامی اخیر مطرح هستند و این نشان از حمایت آمریکایی‌ها از تروریست‌ها دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا آمریکا به طور مستقیم وارد جنگ با سوریه می‌شود، گفت: از دیدگاه من و بنا به چند دلیل که مطرح می‌کنم آمریکایی‌ها از ورود مستقیم خود به این میدان جنگ ترس و واهمه‌ای دارند.

میرمرشدی ادامه داد: با توجه به بیان مکرر مخالفت روسیه از ادامه جنگ با سوریه و نپذیرفتن منطقه پرواز ممنوع از جانب روسیه و همراهی چین با نظرات روسیه و همچنین وجود دو کشور چین و روسیه به عنوان دو کشور مخالف سیاست آمریکا در موضوع سوریه و عضویت این دو کشور در شورای امنیت، هرگونه اقدام برای تصویب قطعنامه در راستای حمله نظامی به سوریه وتو می‌شود و آمریکایی‌ها از این جهت ترس دارند.

وی بیان کرد: از جمله دلایل دیگر می‌توان به سخنان اخیر سید حسن نصرالله اشاره کرد که گفت؛ «دولت سوریه دارای دوستانی است که در هیچ شرایطی سوریه و دولت سوریه را تنها نخواهند گذاشت و با تمام قوت از آنها حمایت می‌کنند و ما اجازه نخواهیم داد‌ که یکپارچگی ملی سوریه بهم بریزد» به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها را به احتیاط بیشتر برای ورود به جنگ با سوریه وادار کند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: از دلایل دیگر احتیاط و ترس بیشتر آمریکایی‌ها برای ورود مستقیم به جنگ با سوریه، عدم شرایط مساعد اقتصادی، اجتماعی در کشور آمریکا نسبت به سال‌های آغاز جنگ افغانستان و عراق است و شرایط بحرانی مالی و اقتصادی دولت آمریکا سبب می‌شود که آمریکا با تأمل بیشتر وارد این معرکه شود.

وی اضافه کرد: همچنین عقب نشینی دولت ترکیه و عدم همراهی جدی، موثر و عملی در جنگ با سوریه، البته آن گونه که آمریکایی‌ها انتظار داشتند، یکی دیگر از دلایلی است که عملیات نظامی آمریکا در خاک سوریه را یک عملیات احمقانه و دور از انتظار نشان می‌دهد، از دیدگاه من تنها شرطی که قادر است آمریکا را با تمام قوا وارد این میدان جنگ بکند، لابی‌گری‌ها و فشارهای بی‌حد و اندازه صهیونیست‌ها است.

انتهای پیام/2301/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول