اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا برای فرار از تکرار باخت‌های سیاسی، تمام قد با سوریه می‌جنگد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تمام تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش بر این است که از تکرار باخت سیاسی خود در جنگ عراق و افغانستان در سوریه جلوگیری کنند و به همین دلیل با تمام قوا وارد جنگ با سوریه می‌شود.

آمریکا برای فرار از تکرار باخت‌های سیاسی، تمام قد با سوریه می‌جنگد

سید جلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بعد از گذشت ماه‌ها از آغاز جنگ در سوریه و با توجه به رویدادها و اتفاقات پیش آمده، به نظر من تا کنون آمریکا برنده بازی سیاسی در سوریه است.

وی بیان کرد: این واضح است که به طور قطع آمریکا و هم‌پیمانانش به همه اهداف و آنچه که مدنظرشان بوده به ویژه سرنگونی حکومت بشار اسد، به طور کامل نرسیده‌اند، اما باز هم ادامه این جنگ داخلی و شدت گرفتن جنگ معارضان با ارتش سوریه که در اذهان جهانیان و به کمک رسانه‌های بیگانگان در ظاهر یک جنگ مذهبی و قومی است از هر جهت به نفع آمریکا است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اما در ارتباط با اینکه آیا آمریکا به طور مستقیم خود وارد جنگ با سوریه می‌شود یا نه، باید گفت؛ بله، چرا که آمریکا به خوبی می‌داند چنانچه آینده جنگ سوریه همچون جنگ افغانستان یا عراق بشود این ایران و تفکر اسلامی است که برنده میدان جنگ سوریه و بالطبع آن پیروز منطقه است، پس تمام تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش بر این است که از تکرار این اتفاق جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بهانه‌گیری آمریکا و انگلیس از استفاده سلاح شیمیایی توسط حکومت سوریه توجیهی برای ارسال کمک‌های بیشتر از لحاظ مالی و نظامی به رژیم غاصب اسرائیل است یا نه، گفت: نظر بنده به گونه‌ای دیگر است و به نظر من ارسال کمک‌های بی دریغ آمریکا به اسرائیل همواره بوده و هست و آمریکا نیازی به این بهانه گیری‌ها ندارد، اما یک طرف پشت پرده مطرح کردن مسئله استفاده سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه در رسانه‌های جهان توسط آمریکا و هم‌پیمانانش می‌تواند، ناامن جلوه دادن منطقه خاورمیانه و نشان دادن اوضاع بحرانی این منطقه در اذهان کشورهای همسایه سوریه و منطقه و بالطبع آن فروش بیشتر سلاح‌های نظامی خود به این کشورها از جمله کشورهای عربی چون عربستان، بحرین، کویت در نتیجه کسب سودهای کلان مالی برای دولت آمریکا باشد.

حسینی اظهار کرد: از جمله حماقت‌های اخیر معارضان سوریه می‌توان به هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری روسیه با موشک‌های زمین به هوا توسط آنها اشاره کرد و البته دلایل انجام چنین کاری هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما به طور احتمالی از روی ناآگاهی این کار صورت گرفته است و یک کار حماقت بازی بوده و در نتیجه مقاومت و مخالفت بیشتر روسیه را نسبت به معارضان در پی دارد.

وی بیان کرد: با این تعرض حماقت بار معارضان نسبت به هواپیمای مسافربری روسیه، مقاومت روسیه در جوامع بین‌المللی نسبت به معارضان بیشتر و چالش‌ها و تنش‌ها بین روسیه و آمریکا در سطح جهانی افزایش می‌یابد، البته آمریکا در این چند ماه از ایجاد هر فشاری برای کاهش مقاومت چین و روسیه در برابر موضوعشان نسبت به جنگ سوریه استفاده کرده است، اما در طرف مقابل همیشه روسیه ثابت کرده است که در مقابل آمریکا و مواضع سیاسی‌اش در منطقه خاورمیانه، مقاومت خوبی داشته است و کوتاه نیامده است.

انتهای پیام/2301/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول