اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب(س) تبریز:

جنایتکاران سلفی و صهیونیسم‌، 2 متحد نظامی در خاک سوریه‌ هستند

دبیر جامعه زینب(س) تبریز همزمانی جنایات تروریست‌های سلفی را با حمله نظامی صهیونیست‌ها به سوریه ناشی از هم‌پیمانی و مشترک بودن اهداف آنان دانست.

جنایتکاران سلفی و صهیونیسم‌، 2 متحد نظامی در خاک سوریه‌ هستند

عشرت شایق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز، هتک حرمت مرقد شهید والامقام «حجربن عدی» و تهدید حمله به سایر اماکن مذهبی سوریه را در راستای توطئه ایجاد جنگ مذهبی و فرقه‌ای در کشورهای اسلامی اعلام کرد و افزود: حمله و تخریب اماکن مذهبی از نظر پیروان راستین همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی عملی مضموم و غیر قابل توجیه قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در سوریه طی سالیان متمادی گفت: قبل از ورود تروریست‌ها به خاک این کشور اماکن متعلق به همه ادیان و مذاهب از حرمت و احترام خاصی برخوردار بود و هیچکس متعرض این اماکن نمی‌شد اما با رخنه عوامل وابسته به وهابیت و گروه‌های تندرو سلفی به شهرها و مناطق مختلف سوریه هیچ مکان مذهبی از آتش کینه و افکار انحرافی آنان در امان نمانده است.

این کارشناس مسائل فرهنگی تاکید کرد: هیچکس نمی‌تواند با حرمت‌شکنی‌ از مقدسات و قتل و غارت و یا تهدید، مردم را به عدول از اعتقادات خود و قبول افکار و عقاید پوچ و بی منطق وادار سازد.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، همزمانی جنایات تروریست‌های سلفی با حمله نظامی صهیونیست‌ها علیه سوریه را ناشی از همپیمانی و مشترک بودن اهداف آنان دانست و گفت: جامعه جهانی و به ویژه شورای امنیت و سازمان ملل متحد باید با محکوم کردن اینگونه اعمال ددمنشانه و تجاوزکارانه به وظیفه خود در قبال صلح و امنیت جهانی عمل نمایند هرچند آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی صهیونیسم و وهابی‌گری با استفاده از حق ظالمانه «وتو» نخواهد گذاشت قطعنامه و یا اقدام پیشگیرانه علیه متحدان و عوامل مزدورش در سوریه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: شورای امنیت بر پایه ماده بیست و چهار منشور سازمان ملل متحد مسئولیت حفظ صلح و امنیت جهانی را بر عهده دارد و باید در چارچوب اهداف و اصول سازمان ملل متحد بویژه احترام به حق حاکمیت کشورها و تساوی حقوق ملت‌ها نسبت به تجاوزات و اقدامات توهین‌آمیز افراد مسلحی که با پشتیبانی برخی دولت‌های مرتجع و عوام فریب صورت می‌گیرد واکنش مناسب و بازدارنده‌ای اتخاذ کند.

دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: اعضای این جامعه همگام با سایر اقشار مومن و انقلابی ایران برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و حمایت از ملت سوریه آماده اجرای فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری هستند.

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول