اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین میرمرشدی در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا با سلفی‌گری در سوریه درصدد از هم پاشیدن صفوف مسلمانان است

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به نبش قبر حجر بن عدی گفت: نظام سلطه برای بقای رژیم صهیونیستی می‌کوشد و آمریکایی‌ها با سلفی‌گری در سوریه در جهت از هم پاشیدن صفوف مسالمانان گام برمی‌دارند.

آمریکا با سلفی‌گری در سوریه درصدد از هم پاشیدن صفوف مسلمانان است

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان هتک حرمت به بدن مطهر حجر بن عدی از دیگر تلاش‌های آمریکا برای شکست مقاومت ملت فلسطین و پایین کشیدن بشار اسد دانست و اظهار کرد: نظام سلطه و رژیم صهیونیستی در راستای دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی در منطقه خاورمیانه در حال انجام اقداماتی هستند که مسئله جسارت به قبور مطهر شهیدانی مانند حجر بن عدی و جعفر طیار در ادامه همین تمهیدات صورت گرفته است.

وی افزود: مسلم است که نظام سلطه برای بقای رژیم صهیونیستی از هیچ عملی فروگذار نمی‌کند و به یقین از میان بردن وحدت و انسجام ملی میان مسلمانان در این منطقه بزرگ به عنوان بهترین روش برای حاکم شدن بر این منطقه است.

کارشناس مسایل سیاسی تاکید کرد: افرادی که در طول دو سال گذشته موفق نشدند با استفاده از ترور و بمب‌گذاری در سوریه حکومت این منطقه را واژگون کنند امروز در حال مقدمه‌چینی برای ایجاد یک جنگ تمام عیار نظامی هستند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها ابتدا با مطرح کردن جریان سلفی‌گری در سوریه، اتهام‌زنی به دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی بر علیه تروریست‌ها و تلاش در تصویب قطعنامه‌های متعدد بر علیه حکومت سوریه و سپس با تهدید مستقیم نظامی و تلاش برای از هم‌پاشیدگی صفوف مسلمانان گام به گام برای تحقق اهداف خود حرکت می‌کنند.

میرمرشدی در ادامه با اشاره به  تازه بودن پیکر حجر بن عدی تاکید کرد: در تفکر اسلامی و شیعه این باور وجود دارد که بدن‌های مطهر انسان‌های پاک اگر در زیر خاک نیز مدفون شود در گذر زمان نیز سالم باقی می‌ماند که این مسئله را درباره بدن مطهر حجر بی عدی که آغشته به خون مطهر ایشان بوده نیز شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در گذشته قبور مطهر عالمانی مانند مرحوم مجلسی و طبرسی که بر حسب اتفاق آشکار شدند، سالم بوده و این در حالی است که این افراد جزو شهدا نیز نبوده‌اند.

این فعال سیاسی گفت: نکته دیگر این است که قرآن شریف زمانی که سخن از زنده‌ بودن شهدا به میان آورد منظور تنها بعد روحانی آنها نیست بلکه آنان از نظر حیات جسمانی نیز دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

* نبش قبر در مذاهب شیعه و سنی حرام است

وی افزود: از دیدگاه تمام فرق و مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی هرگونه نبش قبر مسلمان حرام و خلاف شرع مقدسات بوده و عامل این موضوع مستحق مجازات دنیایی و اخروی است.

* فتوای رجل وهابی سندی در کتب اهل سنت ندارد

میرمرشدی بیان داشت: این افراد براساس فتوای یک رجل وهابی مبنی بر این که به شیعیان و حتی اجساد آنها می‌توان اهانت کرد به این امر اقدام کرده‌اند و این موضوع هیچ سند و پایگاهی در روایات و کتب اهل سنت و شیعه ندارد.

انتهای پیام/63008/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول