اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی طبس:

طبس رتبه نخست تولید ارزن در یزد را داراست

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به آغاز برداشت ارزن از سطح 350 هکتار مزارع این شهرستان گفت: طبس از نظر سطح زیرکشت و میزان تولید ارزن، رتبه نخست یزد را به خود اختصاص داده است.

طبس رتبه نخست تولید ارزن در یزد را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طبس، محمود اسدی با بیان اینکه کار برداشت ارزن از سطح 350 هکتار مزارع شهرستان طبس آغاز شده است، اظهار داشت: متوسط عملکرد محصول ارزن در شهرستان طبس 3.2 تن در هر هکتار است که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در مجموع یک هزار و 120 تن ارزن از مزارع شهرستان طبس برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان طبس از نظر سطح زیرکشت و میزان تولید ارزن، رتبه نخست استان یزد را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس یادآور شد: باتوجه به اینکه محصول ارزن نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه‌مدت و صرفه اقتصادی خوبی دارد، معمولاً کشاورزان بعد از کشت جالیز، به عنوان کشت دوم نسبت به کاشت ارزن اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: تأمین نهاده‌های کشاورزی از قبیل سم و کود و ارائه خدمات کارشناسی از جمله خدمات ارائه شده جهاد کشاورزی طبس به ارزن‌کاران این شهرستان است.

اسدی افزود: علاوه بر این، از محل طرح اصلاح الگوی کشت، تغذیه 310 هکتار از مزارع ارزن شهرستان طبس با استفاده از کودهای میکرو و ماکرو و از طریق محلول‌پاشی، با بکارگیری دو دستگاه توربولاینر انجام شده است.

انتهای پیام/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول