اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه فجر

42 پروژه عمرانی جهاد کشاورزی طبس افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، 42 پروژه عمرانی جهاد کشاورزی این شهرستان به صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسید.

42 پروژه عمرانی جهاد کشاورزی طبس افتتاح شد

محمود اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: در راستای گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از 42 پروژه عمرانی و زیربنایی بخش کشاورزی در سطح شهرستان طبس آغاز شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع بالغ بر 6 میلیارد و 80 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و خشک‌سالی هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس بیان کرد: این پروژه‌ها شامل احیاء و مرمت 30 رشته قنات در روستاهای فهالنج، جمز، هوس، مهدی‌آباد، ازبکوجدید، حسین‌آباد، زیرک‌آباد، یعقوبیه، گوشه‌کمر، زنوغان، قوامیه، دهنو، پروده، قائمیه، سمبا، علی‌آباد، بژدغر، نجات‌آباد، خسروآباد، احمدیه، بهشت‌آباد، تاج‌آباد، معظم‌آباد، زین‌آباد، قنبرآباد، سعیدآباد، شادمرغ، ده‌شادی، سی‌تشت و حجت‌آباد است.

وی اضافه کرد: طی عملیات احیاء و مرمت این 30 رشته قنات در مجموع 15 هزار و 400 متر لای‌روبی، خرابی‌کشی، بغل‌بری و رسوب‌برداری، 290 متر کول‌گذاری، 520 متر طوقه‌چینی، و 180 متر پیشکارکنی انجام شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: هم‌چنین لوله‌گذاری و انتقال آب به مزارع کشاورزی 12 روستا شامل فیروزآباد، طالبیه، فهالنج، چاه مراقب، غنی‌آباد، فتح‌آباد، سریک، چاه شماره 2 میان‌تکاب، حجت‌آباد، همت‌آباد، موتور سبحان گلشن و قاسم‌آباد چیروک نیز از دیگر این پروژه‌هاست که طی آن در مجموع 9 هزار و 950 متر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را افزایش راندمان آبیاری، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، بالابردن توان اقتصادی کشاورزان و در نهایت افزایش تولید دانست.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول