اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبس مقام نخست تولید خرما در استان یزد

3500 تن خرمای اصلاح شده از نخیلات طبس برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به آغاز برداشت خرما در این شهرستان، گفت: امسال 3500 تن خرمای اصلاح شده و بومی از نخیلات طبس برداشت می‌شود که نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش دارد.

3500 تن خرمای اصلاح شده از نخیلات طبس برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طبس، محمود اسدی با اشاره به آغاز کار برداشت محصول خرما در طبس، اظهار داشت: سطح زیرکشت نخیلات در این شهرستان یک هزار و 745 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از 3 هزار و 500 تن خرمای اصلاح شده و بومی برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته از رشد 17 درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرستان طبس مقام نخست تولید خرمای استان یزد را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: ارقام عمده خرمای اصلاح شده موجود در شهرستان طبس زاهدی، کبکاب، مضافتی، پیارم و بریم است که باتوجه به شرایط مساعدآب و هوایی طبس، خرمای تولیدی این شهرستان نسبت به خرمای تولیدی در استان‌های مبداء خرید پاجوش‌های خرمای اصلاح شده، از کمیت و کیفیت بهتری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس خاطرنشان کرد: توزیع 16 هزار اصله پاجوش خرما از ارقام مضافتی و زاهدی و برگزاری 4 مورد کلاس آموزشی درباره آشنایی با ارقام کشت بافت، مبارزه با عارضه خشکیدکی خوشه و کاشت، داشت و برداشت خرما از اقدامات امسال جهاد کشاورزی شهرستان طبس در زمینه نخیلات است.

وی اضافه کرد: برای توسعه نخلستان‌های شهرستان طبس در سال آینده، هم‌اکنون بیش از 7 هزار و 500 اصله انواع نهال کشت بافت خرما خریداری شده و در گلخانه سازگاری این شهرستان نگهداری می‌شود که در زمان مناسب توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول