اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس:

پسته‌کاران طبسی امسال 20 درصد بیشتر برداشت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: امسال از 516 هکتار سطح زیرکشت پسته بارور در شهرستان طبس، 572 تن پسته خشک برداشت می‌شود که این میزان نسبت به سال گذشته از 20 درصد افزایش برخوردار است.

پسته‌کاران طبسی امسال 20 درصد بیشتر برداشت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طبس، محمود اسدی با اشاره به آغاز برداشت پسته در شهرستان طبس، اظهار داشت: سطح زیرکشت پسته در شهرستان طبس 679 هکتار است که از این سطح مقدار 516 هکتار بارور و 163 هکتار نهال است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از سطح زیرکشت پسته در شهرستان طبس، 572 تن پسته خشک برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس یادآور شد: ارقام پسته کشت شده در این شهرستان اوحدی، احمدآقایی، اکبری و کله‌قوچی است.

وی گفت: برگزاری دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای پسته‌کاری، ایجاد شبکه‌های مراقبت خصوصی و دولتی برای نظارت و کنترل آفات و بیماری‌های باغ‌های پسته، ارائه توصیه‌های کارشناسی و تهیه و توزیع پیام‌های آموزشی و ترویجی، اجرای عملیات زیربنایی از جمله آبیاری تحت فشار و لوله‌گذاری در تعدادی از باغ‌های پسته شهرستان، و پرداخت تسهیلات بانکی برای احداث و اصلاح باغ‌های پسته، از جمله خدمات ارائه شده به پسته‌کاران طبس از سوی جهاد کشاورزی این شهرستان است.

اسدی مهمترین مشکل پسته‌کاران طبس را نبود ترمینال ضبط و فرآوری پسته در این شهرستان دانست و افزود: پسته‌کاران شهرستان طبس مجبورند محصول تولیدی خود را برای فرآوری به شهرستان‌های اطراف ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود متقاضی برای ایجاد ترمینال ضبط و فرآوری پسته در شهرستان طبس، امکان پرداخت تسهیلات بانکی یارانه‌دار از محل طرح توسعه کشاورزی وجود دارد.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول