اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کار برداشت ارزن دانه‌ای در طبس آغاز شد؛

برداشت ارزن تنها با 4 نوبت آبیاری

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی طبس با بیان اینکه این شهرستان بیشترین سطح زیرکشت ارزن دانه‌ای استان یزد را دارد، گفت: این محصول تنها با 4 تا حداکثر 5 نوبت آبیاری قابل برداشت می‌شود.

برداشت ارزن تنها با 4 نوبت آبیاری
محمود اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: ارزن دانه‌ای یکی از محصولات تابستانه و بسیار کم‌توقع است که با دوره رشد 75 روزه از زمان کاشت تا هنگام برداشت، در مناطق گرم و خشک مانند طبس فقط نیاز به چهار تا حداکثر پنج مرتبه آبیاری دارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که به عنوان مثال محصول ذرت علوفه‌ای با دوره رشد حدود 110 روزه نیاز به 10 تا 12 نوبت آبیاری دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با بیان اینکه هم‌اکنون کار برداشت محصول ارزن دانه‌ای در این شهرستان آغاز شده، خاطرنشان کرد: شهرستان طبس با دارا بودن 300 هکتار سطح زیرکشت ارزن دانه‌ای، مقام نخست سطح زیرکشت این محصول در استان یزد را از آنِ خود کرده است.
این مسئول تصریح کرد: متوسط عملکرد محصول ذرت دانه‌ای، 3 تن در هر هکتار است که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود از سطح زیرکشت این محصول در شهرستان طبس مقدار 900 تن ارزن دانه‌ای برداشت شود.
اسدی اذعان داشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس در راستای حمایت بیشتر از کشاورزانی که اقدام به کاشت ارزن دانه‌ای می‌کنند، علاوه بر تأمین نهاده‌های کشاورزی مانند کود، سم و... اقدام به احداث یک مزرعه نمایشی به‌منظور بررسی سازگاری و مقایسه عملکرد چهار نوع ارزن با رقم شاهد محلی کرده که پس از حصول نتیجه، انواع برتر به بهره‌برداران معرفی خواهد شد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول