اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در نشست با دانشجویان دانشگاه محقق‌اردبیلی مطرح شد

باقری‌لنکرانی: ‌بنده از کابینه دولت اخراج نشدم / احمدی‌نژاد چند مسئولیت در دولت دهم پیشنهاد داد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری‌ با بیان اینکه بنده از کابینه اخراج نشدم، گفت: ‌رئیس جمهور بعد از اتمام مأموریتم در سال 88 چندین پیشنهاد دعوت به همکاری در کابینه دولت دهم و حتی پیشنهاد چندین پست در سفارت کشورهای خارجی را داد.

باقری‌لنکرانی: ‌بنده از کابینه دولت اخراج نشدم / احمدی‌نژاد چند مسئولیت در دولت دهم پیشنهاد داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کامران باقری لنکرانی عصر امروز در سخنرانی خود در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: مهم‌ترین نقطه قوت دولت احمدی‌نژاد تاکید بر آرمان‌ها و اصول ارزشی بوده که در کنار آن باز کردن حلقه مدیریتی و تلاش شبانه‌روزی می‌تواند نقطه قوت برای دولت آینده باشد.

وی با برشمردن نقاط ضعف دولت تصریح کرد: نبود روحیه تعاون، استفاده نکردن از ظرفیت نخبگان،‌ اولویت نداشتن حل مشکلات، اصرار بر حضور و دفاع از اطرافیان و همچنین بی‌توجهی به نظرات و پیشنهادت کارشناسی از جمله ضعف‌های دولت احمدی‌نژاد است که دولت آینده باید آن را اصلاح کند.

باقری لنکرانی اقتصاد مقاومتی را تعبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: در این نگاه اولویت با تولید کالا با ارزش افزوده بالاتر و تکیه بر علم و فناوری است که در حقیقت اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی است که در آن شاخصه عدالت و برابری موج می‌زند.

وزیر کابینه نهم خاطر نشان کرد: در این اقتصاد انحصارطلبی و ویژه‌خواری به حداقل رسیده و شاخص‌های اقتصادی نیز در تمام زمینه‌ها شفاف است.

رئیس جمهور به من پیشنهاد چند مسئولیت در دولت دهم داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان این مطلب که بنده از کابینه اخراج نشدم بلکه مأموریتم تمام شد، اضافه کرد: هر چند رئیس جمهور بعد از اتمام مأموریتم در سال 88 چندین پیشنهاد دعوت به همکاری در کابینه دولت دهم و حتی پیشنهاد چندین پست در سفارت کشورهای خارجی را داد اما بنده به رئیس جمهور اعلام کردم که من شغل دارم و نیازی به پیدا کردن شغل برای بنده نیست.

باقری لنکرانی در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصادی و راه حل‌های مختلف با هدف رفع مشکلات اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: در بین کاندیداهای ریاست جمهوری دو نفر تحصیلات مرتبط با رشته اقتصاد دارند که نظرشان متفاوت و گوناگون است.

وی بیان کرد: صرف تحصیلات نمی‌توان به حل مشکلات اقتصادی روی آورد چرا که بنده معتقدم با دعوت از صاحب نظران و تیم اقتصادی قوی می‌توان مشکلات را به حداقل رساند.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی کلیدی‌ترین موضوع در این زمینه را عمل به فرمایش امام راحل توصیف کرد و یادآور شد: نباید پول کارآفرین باشد بلکه کار و فعالیت مستمر می‌تواند زمینه حل مشکلات را برطرف کند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اصلاح نظام پولی و بانکی، کاهش تورم و تعدیل در نقدینگی را ضروری اعلام کرد و گفت: اینکه بخواهیم به جای استقراض از بانک مرکزی اسکناس چاپ کنیم و بر نقدینگی دامن بزنیم یکی از بدترین شیوه‌ها در نظام تأمین اقتصادی است.

وی افزود: هر چند برخی‌ها پشتوانه چاپ اسکناس را تولید ناخالص می‌دانند اما توجه به این امر می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.

باقری لنکرانی به کارنامه ناموفق کشورمان در خصوصی‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: با نگاه سوداگرایانه نمی‌توان اقتصاد را به توانمندی رساند.

این اصولگرا ریشه برخی از مشکلات اقتصادی را فرهنگی دانست و تصریح کرد: ما باید جمعیت سربار را در افراد شاغل به حداقل برسانیم چرا که هر چقدر سربار سرپرست خانواده کمتر شود به همان میزان قدرت خرید و حل مشکلات معیشتی امکان‌پذیر می‌باشد.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد:‌ ما تضمین می‌دهیم با رویکرد جدید مبتنی بر گفتمان آرمان‌گرایی می‌توانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم چرا که یقین داریم بدون نگاه سلیقه‌ای می‌توان با مدل صحیح مشکلات اقتصادی را برطرف و با رفع انحصارطلبی‌ها کشور را در مسیر توسعه واقعی قرار داد.

انتهای پیام/62001‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول