اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امورخارجه:

مقاومت در مقابل فشارها حماسه است / به دنبال شکل‌گیری اقتصاد بدون نفت هستیم

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان گفت: برای اینکه کشور به نقطه رشد خود برسد به دنبال شکل‌گیری اقتصاد بدون نفت هستیم و برای این امر باید بخش خصوصی را تقویت کنیم.

مقاومت در مقابل فشارها حماسه است / به دنبال شکل‌گیری اقتصاد بدون نفت هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رامین مهمانپرست در نشست شورای روابط خارجی که پیش از ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: صهیونیسم جهانی برای اینکه جلوی حرکت گسترده مسلمانان منطقه را بگیرد فتنه‌هایی با عنوان درگیری‌های منطقه ایجاد می‌کند و سعی دارد شیعه و سنی را به جنگ با یکدیگر بیاندازد.

*هدف اصلی استکبار فشار آوردن به ملت ایران است

وی بیان کرد: هدف اصلی استکبار فشار آوردن به ملت ایران است چرا که منشأ بیدار کننده در منطقه است پس به بهانه‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای و حقوق بشر سعی می‌کند به ما فشار وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان تلاش در به هم زدن اوضاع منطقه و به ویژه سوریه را دارند و در این راه دست به هر جنایتی می‌زنند و این نشان دهنده عمق کینه صهیونیسم نسبت به جهان اسلام است.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان مقطع پیش‌رو در عرصه بین‌الملل را بسیار حساس دانست و گفت: کسانی که برای ما فتنه انگیزی می‌کنند، بر این تصورند که با فشار بر ما می‌توانند موجی از مخالفت مردم نسبت به نظام را برقرار و زمینه را برای فتنه‌های بعدی خود آماده کنند.

*انتخابات نقطه امیدی برای به اوج رساندن فتنه‌های دشمنان است

وی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری برای دشمنان نظام تبدیل به نقطه امیدی در به اوج رساندن فتنه‌هایشان شده است پس این دوره از انتخابات بزرگترین نقطه امید نمایش اقتدار ملت است و قطعا یک انتخابات معمولی نیست.

مهمانپرست همچنین عنوان کرد: آن‌ها به دنبال آن هستند که فشار علیه ایران را به مراتب رسانه‌ای کنند ولی اگر در نقطه مقابل، ملت ما مشارکت پرشوری در صحنه انتخابات داشته باشد نشان از آن دارد که حتی اگر فشارها زیاد شود ملت دست از موافقت با نظام و ارزش‌ها برنخواهد داشت.

*قطعا تاثیرگذار خواهیم بود

وی با اشاره به اینکه در مقطع تاریخی حساسی به سر می‌بریم افزود: اگر با تدبیر و با روحیه حاکم از انسجام ملی و با گوش دادن به فرامین رهبری در عرصه داخلی و منطقه‌ای گام برداریم و اقتدار کشور را به تثبیت برسانیم قطعا کشوری تاثیرگذار در منطقه خواهیم بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با بیان اینکه حماسه سیاسی می‌تواند زمینه‌ساز حماسه اقتصادی شود، گفت: مقاومت کردن در مقابل فشارها یک حماسه است و موجب رشد و ترقی قابل توجهی برای ملت خواهد بود.

*خوزستان قطب کشاورزی کشور/ تشویق برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی

وی در ادامه به ظرفیت‌های موجود استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: هر یک از استان‌های کشور ظرفیت‌های قابل توجهی دارند و موقعیت آن‌ها می‌تواند در راستای سرمایه گذاری منطقه‌ای به ما کمک کند.

مهمانپرست ادامه داد: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و می‌تواند در زمینه تامین غلات کشورهای شمال دریای خزر و شمال غرب آفریقا همچنین در زمینه‌های صادرات نفت و گاز نقش چشمگیری داشته باشد.

*آمادگی داریم توانایی‌های استان را در کشورهای مختلف به عرصه بگذاریم

وی بیان کرد: ما در کنار استان هستیم و این آمادگی را داریم که توانایی‌های استان را در کشورهای مختلف به عرصه بگذاریم و از بخش خصوصی حمایت کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: برای اینکه کشور به نقطه رشد خود برسد به دنبال شکل‌گیری اقتصاد بدون نفت هستیم و برای این که این امر میسر شود باید بخش خصوصی را تقویت کنیم.

*با کاهش هزینه‌ها امکان وابستگی بودجه به نفت کاهش می‌یابد

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا با کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد غیرنفتی، امکان وابستگی بودجه به نفت کاهش می‌یابد.    

انتهای پیام/72001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول