اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی در دیدار با امام جمعه قم:

نیازمند تحولی اساسی در اقتصاد و فرهنگ هستیم / افق 40 ساله جبهه حماسه‌سازان برای اداره کشور

نامزد احتمالی ریاست جمهوری گفت: احساس می‌کنیم کشور در همه زمینه‌ها به ویژه فرهنگ و اقتصاد نیازمند یک تحول اساسی است.

نیازمند تحولی اساسی در اقتصاد و فرهنگ هستیم / افق 40 ساله جبهه حماسه‌سازان برای اداره کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا زاکانی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم با بیان اینکه انتخابات فرصتی بزرگ برای ظهور یک حماسه سیاسی است اظهار کرد: باید اقداماتی در این زمینه صورت گیرد که منشأ تاثیر باشد.

وی افزود: بررسی اقتضائات و نیازهای انقلاب فارغ از تعداد نامزدها باید در اولویت باشد تا انتخابی صحیح صورت گیرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه گروهی از افراد بر اساس بررسی‌های خود، من را برای نامزدی انتخابات دعوت کرده‌اند، گفت: در نهایت پس از برگزاری چند جلسه تصمیم گرفتم وارد صحنه شوم.

وی ادامه داد: نتیجه این جلسات این بود که در حال حاضر نیازمند هویتی انقلابی، دلبسته به اسلام و روحانیت هستیم و در عمل باید ولایت‌مداری ثابت شده باشد به این ترتیب که در نهایت عقلانیت، حد میانه و وسط را بگیرد و در نهایت موجب شود لبخند بر لبان رهبر معظم انقلاب بنشیند.

زاکانی با اشاره به حقیقت بصیرت به این معنا که از سکوت رهبری هم باید درس گرفت عنوان داشت: وجود جریانی انقلابی و معتقد در صحنه انتخابات ضروری است زیرا رهبر انقلاب هم از برخی افراط و تفریط‌ها گلایه‌مند هستند به همین دلیل جبهه حماسه‌سازان با حضور 35 نفر عضو موسس راه‌اندازی شد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه همه این 35 نفر از ایثارگران انقلاب اسلامی هستند گفت: جبهه حماسه‌سازان دارای چند نفر سخنگو در رشته‌های مختلف است؛ تلاش اعضا این است که به امر انتخابات کمک کنند و پایه یک جریان منطقی را بنیان نهند که با همه وجود از آرمان‌های امام و انقلاب دفاع کرده و در راستای اهداف نظام فعالیت کند.

وی اضافه کرد: در بحث انتخابات ریاست جمهوری نگاه ما بر پایه فرصت بنا شده است؛ در این نوع رویکرد تلاش برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی یک اصل بوده و حفظ جهت‌گیری اصول‌گرایی هم در اولویت قرار دارد.

زاکانی بیان داشت: اصول‌گرایان موظف هستند در صورت تهدیدات داخلی و خارجی به سمت وحدت پیش بروند و این حکم کلی تا آخرین لحظه ثابت خواهد بود ضمن اینکه احساس می‌کنیم کشور در همه زمینه‌ها به ویژه فرهنگ و اقتصاد نیازمند یک تحول اساسی است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل کشور در حال حاضر این است که نقشه راه رسیدن به اهداف مطابق با الگوی سبک زندگی اسلامی نیست گفت: نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به این الگو توجه به اندیشه‌های نورانی امام و رهبری است و باید کارهای پژوهشی صورت گیرد به این ترتیب که تلاش کنیم به یک نظام هماهنگ فکری برسیم و این اندیشه را در عرصه‌های مختلف زندگی مردم پیاده کنیم.

وی از تنظیم این برنامه‌ها توسط جبهه حماسه‌سازان طی 15 بخش مختلف خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات امروز در پیروی از اندیشه‌های غربی و شرقی نبوده و باید به اسلام ناب و ارزش‌های انقلابی باز گردیم.

زاکانی با تاکید بر پررنگ کردن تفکر بسیجی و جهادی در کشور عنوان داشت: این نوع رویکرد در عین اینکه ارزش‌های گذشته را حفظ می‌کند عقلانیت ویژه‌ای هم در حوزه مشکلات کنونی خواهد داشت و بر همین اساس تغییراتی در نوع نگاه به جامعه و جایگاه علما و مراجع و نیز قدرت حاصل می‌شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه نقدهای جبهه حماسه‌سازان بر اساس منشور اخلاقی ویژه‌ای صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما به دنبال اثبات خود هستیم و سعی می‌کنیم بر اساس این مدل رقابت جدید، اهداف و برنامه‌هایمان را به مردم معرفی کرده و در این مسیر معتقدیم همه شعارهای انقلاب را مورد توجه قرار دهیم و اولویت‌بندی‌ها را رعایت کنیم.

وی اقتصاد را فوریت برنامه‌های جبهه حماسه‌سازان دانست و گفت: دستورالعمل‌های فرهنگی مانند رعایت سبک زندگی اسلامی هم در اولویت نخست است.

زاکانی با بیان اینکه انجام کارها توسط کارشناسان خبره در برخی مواقع مورد غفلت قرار گرفته است عنوان داشت: خلق ثروت و توزیع مناسبت آن یعنی عدالت برای ما موضوعیت دارد؛ سعی داریم به جای پرداختن به دیگران و رفتارهای آنها، آسیب‌ها را بگوییم و خود را اثبات کنیم زیرا معتقدیم مشکلات کنونی بن بست ندارند و در صورت اجرای برنامه‌های جهادی و به میدان آوردن مردم می‌توان بر آنها غلبه کرد به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های جبهه حماسه‌سازان بر اساس رهنمودهای رهبری و تکیه بر مردم صورت گرفته‌اند و افقی 40 ساله را مد نظر دارد.

انتهای پیام/78004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول