اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حکایت تلخ راه‌اندازی مرغداری در قلعه‌گنج/ بانک طرح را فاقد توجیه اقتصادی می‌داند

با تشکیل ستاد توسعه کشاورزی گام مهمی برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات برداشته شد، اما حکایت یک مرغداری که نخستین مرغداری قلعه‌گنج محسوب می‌شود، قصه تلخی را در این طرح رقم می‌زند.

حکایت تلخ راه‌اندازی مرغداری در قلعه‌گنج/ بانک طرح را فاقد توجیه اقتصادی می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، این شهرستان با وسعت بالای خود به ایجاد دامداری نیاز مبرم دارد که با تشکیل طرح توسعه کشاورزی گام مهمی برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی و دامداری صنعتی برداشته شده است، اما حکایت یک مرغداری که نخستین مرغداری قلعه‌گنج محسوب می‌شود، قصه تلخی را در این طرح رقم می‌زند.

دادعباس آخوندی متقاضی ایجاد این واحد مرغداری است که از سال 88 آغاز به کار دریافت پروانه بهره‌برداری کرده است و با آغاز طرح توسعه کشاورزی در کشور به این ستاد معرفی می‌شود، اما پس از گذشت چهار سال هنوز نتوانسته است این واحد را راه‌اندازی کند.

آخوندی در این زمینه با اشاره به اینکه از سال 88 که برای ایجاد این مرغداری گام برداشتم اما بانک عامل در این مسیر بسیار سنگ‌اندازی می‌کند، اظهار داشت: اگر قرار است برای یک واحد تولیدی که نیاز منطقه است، این همه سنگ‌اندازی و کارشکنی شود، توان سایر سرمایه‌گذاران نیز کم‌رنگ می‌شود.

وی این مرغداری را 20 هزار واحدی دانست و افزود: با وجود تلاش مسئولان اداره جهاد کشاورزی شهرستان و تصویب مصوبات لازم هنوز کارشناسان بانک زیر بار تأمین تسهیلات آن نرفته و من را سرگردان کرده‌اند.

آخوندی تصریح کرد: تاکنون وثیقه‌های ملکی فراوانی را به بانک ارائه داده‌ام، اما هر کدام را به دلایلی رد و تأیید نمی‌کنند، در جلسه‌ها رئیس بانک قول همکاری می‌دهد، اما کارشناس بانک قبول نمی‌کند.

*ارسال طرح به ستاد توسعه کشاورزی کشور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: میان کارشناسان و مدیریت بانک ارتباط مناسبی برقرار نیست و همین امر موجب سردرگمی متقاضی می‌شود.

جهانگیر مشایخی با تأکید بر اینکه اگر رشد و توسعه شهرستان مدنظر است، باید دید مسئولان باز باشد و طرح‌های توسعه در صورت تصویب نباید نوبت پرداخت طولانی داشته باشند، عنوان کرد: از طرح‌های دامداری صنعتی باید حمایت شود تا در مسیر توسعه رشد بیشتری داشته باشیم و این یک فرصت بسیار مغتنم است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قلعه‌گنج نیز اظهار داشت: در این طرح به واسطه اینکه متقاضی نمی‌تواند، وثیقه مورد نظر بانک را تأمین کند، دچار گردش زمانی شده و بانک نیز طرح 10 هزار قطعه‌ای مرغداری را فاقد توجیه اقتصادی می‌داند و همین امر موجب سردرگمی شده است.

محمد یزدان‌خواه بیان داشت: با رایزنی انجام گرفته مقرر شد، متقاضی با ایجاد یک واحد 10 هزار قطعه‌ای فعالیت خود را آغاز و این تأسیسات را وثیقه اجرای فاز دوم کند که بانک این امر را نمی‌پذیرد.

وی ابراز داشت: این طرح به ستاد طرح توسعه کشاورزی کشور ارسال شده است تا در مورد آن به یک نتیجه کامل برسد و متقاضی را از سرگردانی نجات دهد.

انتهای پیام/80004/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول