اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه:

بیمارستان بشرویه کمبود دکتر ماما دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه گفت: بیمارستان شفای بشرویه با وجود حجم گسترده مراجعات به بخش زایشگاه با سه نفر ماما فعالیت می‌کند و با مشکل کمبود نیروی ماما مواجه است.

بیمارستان بشرویه کمبود دکتر ماما دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی حسینی‌نژاد محبی ظهر امروز در دیدار فرماندار بشرویه با ماماهای بیمارستان شفای بشرویه اظهار داشت: نقش و جایگاه ماماها در ارتقای سلامت خانواده و تامین سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست و ماماها نقش اساسی در ارتقای شاخص‌های توسعه یافتگی سلامت و کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران دارند.

وی ادامه داد: روز جهانی ماما بهترین فرصت برای شناخت جایگاه و اهمیت مامایی در نظام سلامت کشور و قدردانی از خدمات خالصانه و شبانه‌روزی آنها است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه با اشاره به اینکه در سطح شهرستان بشرویه 9 نفر ماما فعالیت دارند، افزود: از این تعداد سه نفر در بیمارستان شفای بشرویه و مابقی در مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کنند.

حسینی‌نژاد محبی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار مورد به بخش زایشگاه بیمارستان شفای بشرویه مراجعه کرده که در مجموع 500 مورد منجر به تولد نوزاد شده است.

این مسئول یادآور شد: طی سال گذشته 888 پرونده برای مادران باردار تشکیل شده که به طور متوسط برای هر یک از مادران باردار هشت مورد مراقبت صورت گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه اضافه کرد: همچنین هشت مورد مراقبت ویژه در بخش زایمان بیمارستان بشرویه انجام شده است.

حسینی‌نژاد محبی اذعان داشت: به منظور جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های جنین و مادر از سال 87 مشاوره‌های قبل از بارداری در این شهرستان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بیمارستان شفای بشرویه با وجود حجم گسترده مراجعات به بخش زایشگاه با سه نفر ماما فعالیت می‌کند و با مشکل کمبود نیروی ماما مواجه است.

انتهای پیام/69006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول