اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر خوش برای مردم بشرویه

دستگاه‌های جدید پزشکی راهی بیمارستان بشرویه شد

خبرگزاری فارس: با کمک خیران و با حضور فرماندار و امام جمعه بشرویه سه دستگاه سونوگرافی، آندوسکوپی و اتوکلاو زباله در بیمارستان شفا بشرویه به بهره‌برداری رسید.

دستگاه‌های جدید پزشکی راهی بیمارستان بشرویه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از سه دستگاه سونوگرافی، آندوسکوپی و اتوکلاو در بیمارستان شفا بشرویه اظهار داشت: تنها بیمارستان بشرویه که با کمک‌های خیران شهرستان ساخته شده در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان و روستاییان فعالیت می‌کند.

علی حسینی‌نژاد محبی ادامه داد: بحث سلامت جامعه و خدمات‌رسانی مطلوب به بیماران اهمیت زیادی دارد که پرسنل این بیمارستان با دلسوزی و احساس مسئولیت وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی با اشاره به وجود مشکلات درمانی در شهرستان بشرویه و عدم امکانات درمانی لازم افزود: بیمارستان شفا بشرویه برای تجهیز به وسایل پزشکی و درمانی از محل کمک‌های خیران شهرستان و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون اقدامات موثری داشته است.

حسینی‌نژاد محبی تصریح کرد: با توجه به حجم وسیع بیماران و مشکل رفت‌و‌آمد به شهرستان فردوس برای انجام سونوگرافی از چند سال گذشته دستگاه سونوگرافی خریداری شده که با پیشنهاد پزشک متخصص مبنی بر جوابگو نبودن این دستگاه در تشخیص موارد ظریف و دقیق بیماری با پیگیری و کمک خیران، دستگاه جدید سونوگرافی خریداری شد.

وی اذعان کرد: ارزش این دستگاه 38 میلیون و 500 هزار تومان بوده که از این مبلغ 15 میلیون تومان کمک خیران و مابقی از محل اعتبارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بیمارستان بشرویه تامین شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه خاطرنشان کرد: دستگاه آندوسکوپی برای مشاهده معده و موارد زخم معده و خارج کردن جسم خارجی در معده و تشخیص بیماری‌های سیستم گوارشی به ارزش 50 میلیون تومان و دستگاه اتوکلاو زباله برای میکروب‌زدایی و ضدعفونی کردن زباله‌های بیمارستان به مبلغ  88 میلیون تومان خریداری و مبلغ 30 میلیون تومان برای ساخت محل نصب این دستگاه از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.

وی به مشکل کمبود نیرو و عدم انجام آزمایش‌های هورمونی در بخش آزمایشگاه بیمارستان اشاره کرد و افزود: ساختمان کلینیک پزشکان متخصص، علاوه بر فرسودگی جوابگوی مراجعان نبوده و در شان مردم شهرستان بشرویه نیست.

امام جمعه بشرویه هم ضمن بیان اینکه کمک خیران در ساخت و تجهیز بیمارستان نوعی وقف و صدقه جاریه است، افزود: خداوند کسی را که گره‌گشایی از کار مردم کند ثواب 10 طواف را به وی عطا می‌کند. 

حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ادامه داد: کمک به خرید وسایل پزشکی که بازوان پزشکان در تشخیص است امری ضروری بوده که خیران بشرویه با ارائه کمک در حوزه درمانی و پزشکی در اجر معنوی آن شریک شده‌اند.

فرماندار بشرویه نیز توجه به سلامت جسمی و امنیت روانی مردم را امری مهم دانست و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان در سایه همت و کمک خیران و نیروی انسانی متخصص حاصل می‌شود.

غلامرضا پورسلطانی اذعان کرد: خیران باید بر اساس نیاز منطقه در امر کمک‌رسانی شرکت کرده تا در زمینه تخصص و خدمت امکانات لازم فراهم شود.  

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول