اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خبر داد

اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان در دیلم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان همزمان با سراسر کشور از 14 اردیبشهت ماه در دیلم اجرا می‌شود.

اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: هدف از اجرای این طرح سنجش و غربالگری فشارخون و شاخص توده بدنی تمام افراد بالای 30 سال به‌صورت رایگان است.  

وی افزود: تمام متولدین اول فروردین 62 به بعد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی برای اندازه‌گیری فشار خون و شاخص توده بدنی به مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های مستقر در سطح شهر مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم بیان داشت: هماهنگی‌های لازم با فرماندار برای همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام شده است.

وی گفت: طبق آمار موجود حدود 13 هزار و 700 نفر جمعیت بالای 30 سال شهرستان دیلم باید در این طرح غربالگری شوند.

ناصری اضافه کرد: برای اجرای این طرح از تمامی ظرفیت‌های شهرستان و مشارکت همه نهادهای مردمی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، رابطین بهداشتی و رابطین ادارات استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برآورد تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی ماهر مورد نیاز برای اجرای مطلوب این طرح در حال انجام است و از روز شنبه 14 اردیبهشت این طرح در تمام مراکز بهداشتی درمانی اجرا می‌شود.   

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم تصریح کرد: پنج تیم ثابت در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان، 15 تیم سیار و 4 ناظر برای اجرای این طرح مشخص شده است.

ناصری خاطر نشان کرد: در این طرح دو بار فشار خون افراد بالای 30 سال اندازه گیری شده و پس از آنالیز و تشخیص موارد بالای فشار خون و شاخص توده بدنی افراد مشکل دار به پزشک برای معاینه و مراقبت بیشتر ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری مسئولان ادارات، فشار خون و شاخص توده بدنی تمام کارمندان بالای 30 سال ادارات نیز در این طرح اندازه گیری می‌شود.

ناصری افزود: تعیین شاخص توده بدنی یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای تشخیص تناسب وزن بدن با قد هر فرد است.

وی بر اطلاع رسانی مناسب به واجدین شرایط در این طرح تاکید کرد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول