اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

معلمان پیوند دانش‌آموز و مراکز فرهنگی را تقویت کنند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: معلمان و مدیران باید با خلاقیت، پیوند و ارتباط بین دانش‌آموزان و مراکز فرهنگی و مساجد را تقویت کنند.

معلمان پیوند دانش‌آموز و مراکز فرهنگی را تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمود محمودی‌نیا ظهر امروز در آیین گرامیداشت مقام معلم در این شهرستان با اشاره به جایگاه معلم در سند تحول بنیادین اظهار داشت: در این سند به جایگاه معلم در مسائل آموزشی، علمی و پژوهشی توجه خاص شده و از معلم به عنوان مؤثرترین فرد در مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت نام برده شده است.

وی افزود: سیر تحولی و رو به رشد در آموزش و پرورش محقق نمی‌شود مگر با دست توانای معلمان دلسوز، متعهد و زحمت‌کشی که آماده خلق حماسه هستند تا با توجه به اهداف سند تحول بنیادین برگ زرینی بر آن باشند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: مقام معظم رهبری به درستی از سند تحول بنیادین با عنوان سند شفابخش یاد کردند و ما به عنوان معلم باید طوری عمل کنیم که مسائل علمی و فرهنگی با هم گره بخورد، باید به این فکر کنیم که معلمان تمام دروس کار پرورشی و تربیتی را در کنار کار علمی که به عنوان یک شغل است، داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: معلمان ارتباط نزدیک با دانش‌آموزان دارند، اگر دانش‌آموز سالم و بااخلاق باشد در تحصیل علم موفق‌تر است، به خروجی‌های آموزش و پرورش باید خوب فکر کنیم، نهاد مقدس تربیتی مدرسه باید انشعابی به اماکن مذهبی و مساجد و مراکز فرهنگی پیدا کند و دانش‌آموزان از مدارس به این مکان‌ها راه پیدا کنند، این کار از طریق معلمان و مدیران خلاق ممکن می‌شود.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه جامعه یک نگاه ویژه به معلمان دارد، گفت: در مسیر تحولی که در آموزش و پرورش آغاز شده است در آغاز راه هستیم، جسارت، شهامت و دلسوزی معلم می‌تواند این روند رو به رشد را سرعت بخشد و در نهایت یک بستر شایسته و مناسب برای دانش‌آموزان فراهم کند.

محمودی‌نیا اذعان داشت: در سند تحول بنیادین معلم به عنوان مربی در مسیر انبیا و اولیای الهی برای دانش‌آموزان است، باید به این فکر کنیم که چراغ راهی برای رشد و بالندگی دانش‌آموزان باشیم و بالندگی آنها به عنوان یک وظیفه بر عهده ما است.

وی بیان داشت: معلم قافله سالار کاروان آموزش و پرورش است که باید مسیر را به خوبی برای این کاروان مشخص کند و با نقش کلیدی که دارد این مسیر به خوبی طی شود تا به اهدافی که مد نظر مقام معظم رهبری و مسئولان است، دست یابیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: معلمان باید زمینه‌ساز رشد علمی و اخلاقی دانش‌آموزان باشند، شهید مطهری به عنوان اسوه ما فرهنگیان مطرح است، زیرا نمونه کامل یک معلم بزرگ بود که به معلمی به عنوان عبادت نگاه می‌کرد.

محمودی‌نیا گفت: اگر از نظر علمی قوی باشیم و در کنار آن تقوا هم داشته باشیم، دانش‌آموز این را برای رسیدن به رشد و بالندگی الگوی خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اذعان داشت: ما معلمان باید در راستای ترویج این شعار در جامعه پیشگام و الگوی مناسبی در بین مردم باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: شرکت پرشور در انتخابات لبیک به سخنان مقام معظم رهبری است و شما معلمان به عنوان یک قشر بزرگ تأثیرگذار وظیفه دارید خلق حماسه کنید، اگر این روحیه حماسی حفظ شود ماندگاری نظام بیشتر تضمین می‌شود.

انتهای پیام/80002/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول