اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

آشنایی با علوم جدید اساس کاری معلمان باشد

امام جمعه آبپخش گفت: آشنایی با علوم جدید باید اساس کاری معلمان باشد.

آشنایی با علوم جدید اساس کاری معلمان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام خداداد رضایی صبح امروز در مراسم تجلیل از مقام معلم در آبپخش اظهار داشت: شهید مطهری از بزرگترین علما و فلاسفه جهان اسلام هستند و همواره برای دفاع از اسلام و آرمان‌های والای اسلامی کوشید و در این راه به شهادت رسید.

وی افزود: هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتی برای پاسداشت تمامی ارزش‌ها و خوبی‌ها است و همه ما باید برای قدردانی از افرادی که در عرصه تعلم، تربیت و پرورش جامعه تلاش می‌کنند، از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

امام جمعه آبپخش با تاکید بر اینکه تکریم مقام معلم تکریم یک شخص نیست و تکریم یک جایگاه بالای اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم برنامه‌هایی که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود باید توسط سایر دستگاه‌های اجرایی و ارگا‌ن‌های اجتماعی برگزار شود و آموزش و پرورش نباید عهده‌دار این کار باشد.

رضایی بیان کرد: تلاش و برنامه‌ریزی سایر نهادهای مسئول و تشکل‌های اجتماعی سبب احساس مسئولیت بیشتر جامعه نسبت به معلمین می‌شود و باید تلاش کنیم که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی اضافه کرد: تجلیل از معلم در حقیقت تجلیل از علم است و از این فرصت باید برای تبیین جایگاه علم در پیشرفت جوامع بشری نیز استفاده و بهره‌برداری کنیم.

رضایی پیشرفت علمی را اساسی‌ترین شاخصه رشد جوامع دانست و گفت: جوامع بشری باید به این مهم توجه داشته باشند که علم ملاک و معیار اصلی رشد و پویایی یک جامعه است و می‌توان این شاخص را معیاری برای اندازه‌گیری رشد، تعالی و پیشرفت آن جامعه نیز قرار داد.

امام جمعه آبپخش افزود: معلمان تمامی لحظات خود را برای انتقال علم و دانش خود به جامعه صرف می‌کنند و با تلاش در مسیر پیشرفت علمی جامعه زمینه را برای اعتلای جامعه هموار می‌کنند.

رضایی عنوان کرد: تعلیمی اثرگذار خواهد بود که با تعلم همراه باشد و قطعا کسی که تعلیم می‌دهد، باید تعلم و مطالعه داشته باشد و خود را با علوم و تغییرات علمی تطبیق دهد، چون در غیر این صورت نمی‌تواند به‌طور شایسته به رسالت سنگینی که بر عهده دارد عمل کند.

وی تاکید کرد: مطالعه قبل از تدریس کارآیی معلمان و آموزگاران را بالا می‌برد و با توجه به اینکه علوم و محفوظات ذهن انسان فرار هستند، به دبیران و آموزگاران کمک می‌کند که سطح بالاتری از اطلاعات را به دانش‌آموزان خود منتقل کنند.

انتهای پیام/2452/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول