اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

معلم نماد صبر و اسطوره‌های انسانیت است

امام جمعه بیجار گفت: معلمان نمادهای صبر و اسطوره‌های انسانیت هستند که با کلام نافذ خود انسان‌های شایسته را تربیت می‌کنند و راه و رسم انسانیت را به آنان می‌آموزند.

معلم نماد صبر و اسطوره‌های انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی و استانی بیجار که در تالار شهید رجایی این شهر برگزار شد ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و هفته معلم اظهار داشت: فعالیت خوب و گسترده معلمان در انجام وظیفه و رسالت خود موجب تضمین آینده کشور خواهد شد.

وی افزود: نقش معلمان در تعلیم و تربیت صحیح نوجوانان و جوانان انکارناپذیر است، چراکه آنها در حساس‌ترین دوران زندگی، عهده‌دار تربیت این قشر می‌شوند.

خطیب جمعه بیجار به جایگاه رفیع معلمان اشاره و خاطرنشان کرد: هدایت‌گران و سنگربانان تعلیم و تربیت در جامعه معلمان هستند که کار خطیر آموزش و تربیت فرزندان و امیدهای آینده را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: میزان بهره‌مندی ایران اسلامی نسبت به سایر کشورها از علم و نخبگان علمی بیشتر و به تبع از ارزش کشورمان به لحاظ میزان دارایی از علم و دانش فراتر است.

مرادی بیان داشت: تعلیم و تربیت رسالت انبیا و اولیای خداوند است و امروز معلمان ادامه‌دهنده این رسالت هستند و باید از این فرصت برای تربیت نسلی سازنده بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: رسیدن علم و دانش از دلایل پیشرفت هر جامعه و علم وسیله پایداری، استمرار حیات و بازدارندگی در مقابل هجمه دشمنان است.

مرادی با اشاره به اینکه تدریس و معلمی در فرهنگ دین اسلام شغل نیست، عنوان کرد: معلمی وظیفه و تکلیفی بر دوش معلمان در کلاس درس طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) به عنوان باغی از باغ‌های بهشت است.

امام جمعه بیجار ادامه داد: زمانی معلم می‌تواند باغی را به بهشت تبدیل کند و موجبات پیشرفت فکر و اندیشه دانش‌آموزان شود که خود پیوسته در حال تحقیق و مطالعه در زمینه تعلیم و تعلم باشد.

وی به تغییر نظام آموزشی کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در نظام آموزشی جدید کلاس‌محوری مدنظر کارشناسان است و معلمان موظف هستند با فراهم کردن بسترهای مناسب در راستای تفهیم درست مطالب به دانش‌آموزان تمامی سعی خود را به کار گیرند.

خطیب جمعه بیجار در پایان سخنان خود بیان کرد: معلمان پاسدار فضیلت و ارزش‌های ناب اسلام محمدی هستند و می‌توانند با تقویت سجایای اخلاقی و با شبهه‌زدایی ادامه‌دهنده راه والای پیامبران و ائمه اطهار (ع) باشند.

انتهای پیام/79015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول