اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور:

مسئولان انرژی هسته‌ای را در کشور به خوبی پیش برده‌اند

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری با شناخت دقیق مسایل به خوبی این علم و فن‌آوری را در کشور به جلو برده‌اند و در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها ایستادگی کرده‌اند.

مسئولان انرژی هسته‌ای را در کشور به خوبی پیش برده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از چایپاره فریدون عباسی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان چایپاره، اظهار داشت: اینکه قدرت‌های جهانی دنیا را از فن‌آوری هسته‌‌ای – آلودگی محیط زیست و با فضاسازی مانند چرنوبیل می‌ترسانند هدفشان در اختیار گرفتن نبض اقتصادی و سیاسی آینده جهان است و می‌خواهند با در اختیار داشتن انحصار این فن‌آوری، جغرافیای سیاسی- طبیعی و اقتصادی جهان آینده را در اختیار خود داشته باشند.

وی با اشاره به اتمام سوخت‌های فسیلی در جهان و اینکه با ذخایر اورانیوم فعلی جهان می‌توان 200 سال آینده را حفظ کرد و با قدرت سوخت هسته‌ای جهان را چرخاند، گفت: این نقشه قدرت‌های جهانی برای در اختیار گرفتن فن‌آوری هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در مورد علت مخالفت سلطه‌گران جهانی با فن‌آوری‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان نیز، تصریح کرد: تنها 5 تا 10 درصد فن‌آوری هسته‌ای مربوط به مسایل هسته‌ای مانند بمب اتم است و 90 تا 95 درصد این علم مربوط به پیشرفت بشری و توسعه کشورها است.

عباسی افزود: سلطه‌گران غربی فقط می‌خواهند از دستیابی کشورمان به این‌گونه علوم پیشرفته که اساس توسعه آینده کشور است جلوگیری کنند اما مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری با شناخت دقیق مسایل به خوبی این علم و فن‌آوری را در کشور به جلو برده‌اند و در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها ایستادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از علوم و فنون علمی دنیا داشتن ماهواره که امروزه در آینده تمام علوم وابسته به آن خواهد بود، گفت: اگر به فن‌آوری هسته‌ای تسلط نداشته باشیم امکان فرستادن ماهواره به فضا را نخواهیم داشت و دشمنان نیز ماهواره در اختیار کشور قرار نخواهند داد.

عباسی ادامه داد: یگانه راه دستیابی کشورمان به علوم آینده تحمل سختی‌ها – تحریم‌ها و فشارهای مالی جهانی است و اگر این تحمل فشار را رد کنیم آینده کشورمان آینده درخشانی خواهد بود.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول