اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران رهبر جبهه مقاومت در خاورمیانه است / انرژی هسته‌ای نشان اقتدار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت برای دست‌یابی به انرژی هسته‌ای اقتدار ایران در جهان را رقم زده است به گونه‌ای که اکنون کشور ایران رهبر جبهه مقاومت در خاورمیانه محسوب می‌شود.

ایران رهبر جبهه مقاومت در خاورمیانه است / انرژی هسته‌ای نشان اقتدار ایران

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه انرژی هسته‌ای وابسته به غیرت ملی ایرانیان است، اظهار کرد: از 34 سال قبل ایران به دنبال انرژی هسته‌ای بوده است و فردی به نام علی‌اکبر اعتماد به عنوان نخستین رئیس انرژی هسته‌ای ایران شناخته می‌شود ضمن اینکه در آن زمان قرار بود آمریکایی‌ها 20 نیروگاه نیز در ایران بسازند.

وی با بیان اینکه یکی از فواید بحث هسته‌ای اعتماد به نفسی بود که ملت ایران به دست آورد، افزود: پس از انقلاب اسلامی فعالیت‌های هسته‌ای متوقف شد و آمریکایی‌ها حاضر نشدند به قول خود عمل کنند بلکه ایران به دست دانشمندان غیور خود به آنچه خارجی‌ها با هزار منت قرار بود به ایران بدهند، دست پیدا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دست‌یابی به انرژی هسته‌ای اقتدار ایران در جهان را بالا برد به صورتی که سیاست‌های برتر خارجی ایران را در منطقه نشان داد.

وی با بیان اینکه ایران اکنون رهبر جبهه مقاومت در خاورمیانه است، اضافه کرد: پاکستان و هند و بسیاری کشورهای دیگر دارای کلاهک هسته‌ای هستند اما ایران با وجود اینکه می‌تواند به این فناوری نیز دست پیدا کند تنها به دنبال غنی‌سازی برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ است.

بخشایش تاکید کرد: ایران با دست‌یابی به انرژی هسته‌ای می‌تواند در تمام ابعاد زندگی بشری به شکوفایی برسد همان‌گونه که اکنون پیشرفت‌های زیادی در زمینه پزشکی و کشاورزی و صنعت شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: غربی‌ها معتقدند مشروعیت دست‌یابی کشورهای 1+5 به فناوری هسته‌ای به دلیل تقدم زمانی است و دیگر کشورها حق دست‌یابی به این انرژی را ندارند اما این بهانه حرف زوری است که ایران آن را نمی‌پذیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موانعی که غربی‌ها در راه دست‌یابی ایران به انرژی هسته‌ای ایجاد می‌کنند تنها برای جلوگیری از پیشرفت ایران است.

وی افزود: غیرت و انسجام ملی، اقتدار ملی در سطح جهان، رهبری جبهه مقاومت و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در بخش‌های مختلف، از فواید دست‌یابی به انرژی هسته‌ای است و البته هزینه‌هایی را نیز در بر دارد.

بخشایش با بیان اینکه هزینه‌هایی که برای انرژی هسته‌ای پرداختیم در مقایسه با فواید آن زیاد نیست، تصریح کرد: زمانی که قرار بود صنعت نفت را ملی کنیم انگلیسی‌ها به مدت سه سال  اجازه این کار را به ما ندادند و طبیعی است که اکنون نیز تمایلی به دست یابی ایران به انرژی هسته‌ای نداشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته شود آمریکایی‌ها دیگر ابزاری برای تهدید ایران در اختیار ندارند در حالی که اکنون ایران این تحریم‌ها را به شکوفایی اقتصادی و سیاسی تبدیل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گرچه گام برداشتن در راه خودکفایی ملی در زمینه انرژی هسته‌ای فراز و فرودها و سختی‌هایی دارد ولی در نهایت ما راه قله پیشرفت را طی خواهیم کرد و به مقصد نهایی مورد نظر خود می‌رسیم.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول