اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حدادعادل:

انرژی هسته‌ای مایه‌ حفظ استقلال است

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: ایستادگی بر سر مسئله انرژی هسته‌ای، ایستادگی برای حفظ استقلال کشور است.

انرژی هسته‌ای مایه‌ حفظ استقلال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلام‌علی حدادعادل در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به وضعیت کشور در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در دوران قبل، ایران کشوری کاملاً وابسته به بیگانگان بود.

وی با بیان اینکه استقلال کشور در سایه مقاومت به وجود آمده است، افزود: ایران در سیاست داخلی، خارجی، اقتصاد و فرهنگ وابسته بود و 40 تا 50 هزار مستشار آمریکایی در ایران مشغول به کار بودند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مستشاران آمریکایی حتی در مسائل کشاورزی کشور برنامه‌ریزی و دخالت داشتند، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا با یک کشور قطع رابطه می‌کرد ایران هم با همان کشور روابط خود را قطع می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نخستین شعار مردم ایران کسب استقلال بود، افزود: این استقلال هنوز هم در جامعه حفظ شده و کسب استقلال نخستین مطالبه مردم محسوب می‌شد.

*حفظ استقلال موجب امیدواری به آینده می‌شود

حدادعادل ادامه داد: امروز هم ما هرچه با هم اختلاف سلیقه داشته باشیم در موضوع استقلال هم‌فکر هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ایرانی برای ایران و ایرانی تصمیم می‌گیرد و استقلال بزرگترین گوهری است که تا زمانی که آن حفظ شود می‌توان به آینده امیدوار بود.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه حفظ استقلال کشور از انرژی هسته‌ای مهم‌تر است، افزود: ایستادگی بر سر مسئله انرژی هسته‌ای ایستادگی برای حفظ استقلال کشور است.

این عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با نگاهی به کشورهای منطقه معنی استقلال به خوبی درک می‌شود، افزود: بسیاری از کشورهای منطقه تکیه‌گاه مردمی نداشته و با اراده و موافقت رژیم اشغالگر قدس و آمریکا بر روی صحنه آمده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هر کشوری که خواهان کسب استقلال باشد با توطئه و جنگ از سوی آمریکا و استکبار مواجه می‌شود، افزود: یکی از مظاهر استقلال و فواید آن حضور مردم در صحنه است که جلوه آن انتخابات است.

حدادعادل تامین زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات را ضروری دانست و افزود: حضور آزادانه و انتخابات سالم از ضروریات است.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه جریان‌های مختلفی در حال حاضر برای انتخابات حاضر می‌شوند، خاطرنشان کرد: هر یک از این جریان‌ها برنامه‌ریزی‌های خود را برای انتخابات دارند.

*وحدت عامل مهمی در برابر دشمن خارجی است

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تفرقه دشمن اصلی ما محسوب می‌شود، افزود: وحدت عامل مهمی در برابر دشمن خارجی است.

وی با بیان اینکه در سایه وحدت و همدلی 34 سال است که انقلاب اسلامی حفظ شده است، یادآور شد: با حفظ وحدت بر دشمن داخلی نیز غلبه می‌کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وجود چندین زبان در یک کشور امری طبیعی است، افزود: بسیاری از کشورها با وجود داشتن چندین زبان منطقه‌ای و قومی دارای یک زبان رسمی هستند که در ایران نیز این امر مورد توجه است.

*استفاده از یک زبان به معنای بی‌توجهی به هیچ قومی نیست

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از یک زبان به عنوان زبان رسمی به معنای بی‌توجهی به هیچ قومی نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر شبکه‌های منطقه‌ای از زبان بومی خود در بیشتر اوقات استفاده می‌کنند، افزود: هیچ حکومتی نمی‌تواند جلوی آموزش زبان مادری را بگیرد.

حدادعادل با اشاره به اینکه فرهنگستان زبان، بنیاد شهریار را در تبریز راه‌اندازی کرده است، افزود: در این بنیاد زبان ترکی و فارسی با هم بررسی می‌شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه مردم آذربایجان از جمله زنجان بهترین پاسداران زبان و ادبیات فارسی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیشتر شعرای مقبره‌الشعرای تبریز اهل شعر فارسی هستند.

انتهای پیام/73003/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول