اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

گلزار شهدای قزوین از گلزارهای نمونه در کشور است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: گلزار شهدای قزوین یکی از گلزارهای نمونه کشور است.

گلزار شهدای قزوین از گلزارهای نمونه در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدا که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار داشت: امروز این نظام در تمام عرصه‌ها به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کرده که مدیون ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدای گرانقدر این نظام مقدس است.

وی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا بیان کرد: مسئولان و مدیران اداره کل بنیاد شهید استان قزوین برای ساماندهی و رفاه حال خانواده‌های شهدا رسیدگی بیشتری به گلزار شهدا داشته باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: گلزار شهدای قزوین به گواه بیشتر افرادی که به این استان سفر کرده و از این مکان نورانی بازدید کرده‌اند، یکی از گلزارهای نمونه کشور است.

باریک‌بین ادامه داد: مسقف کردن گلزار شهدا که گلزار بی‌نظیری است مزیت خود را از دست می‌دهد و شهر قزوین از شهرهایی نیست که بارندگی زیادی داشته باشد، بنابر این مسقف کردن آن ضروری نیست.

وی اضافه کرد: در کنار قبور شهدا باید حسینیه‌ای ساخته شود تا مراسمی که برای شهدا است، در این مکان برگزار شود.

در ادامه استاندار قزوین نیز اظهار داشت: شهدا سرمایه‌های کشور و چراغ هدایت جامعه هستند.

احمد عجم افزود: در ساماندهی قبور شهدا باید ابتدا برنامه‌ها مشخص شود و سپس اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در خصوص ساماندهی گلزار شهدای استان اقدامات خوب و قابل توجهی شده است و قبور مطهر شهدای بسیاری تاکنون ساماندهی شده است.

استاندار قزوین گفت: ما باید همواره ادامه‌ دهنده راه شهیدان باشیم و در اوقات مختلف زندگی خود آنان را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم.

عجم با تأکید بر ساماندهی اولویت‌دار قبور مطهر شهدا افزود: در این خصوص باید با برنامه‌ریزی و به ترتیب اولویت‌ها گام برداشت.

وی اضافه کرد: ساماندهی گلزارهای شهدا باید از دورترین نقاط استان آغاز شده و این روند را تا پایان ساماندهی‌ها تداوم داشته باشد.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد راه‌های دسترسی مناسب برای گلزارهای شهدایی که در مناطق روستایی و دور دست واقع شده نیز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استاندار به تأمین اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی قبور مطهر شهدا نیز اشاره کرد و گفت: باید برآورد هزینه‌های ساماندهی مشخص و به معاونت برنامه‌ریزی استان به منظور تأمین اعتبارات لازم و مورد نیاز ارسال شود.

گفتنی است مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خصوص ساماندهی گلزار شهدای قزوین گزارشی ارائه داد.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول