اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید سمیرم:

ساماندهی گلزار شهدای سمیرم نیازمند 800 میلیون تومان اعتبار است

رئیس بنیاد شهید سمیرم گفت: به منظور ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان سمیرم، 800 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

ساماندهی گلزار شهدای سمیرم نیازمند 800 میلیون تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، امروز معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی با حضور در گلزار شهدای شهرستان و همچنین امامزاده سلطان ابراهیم، سفر خود به شهرستان سمیرم را آغاز کرد.

وی با حضور در نشست شورای اداری این شهرستان در جریان مسائل و مشکلات شهرستان قرار گرفت و نتیجه مصوبات سفرهای قبلی را پیگیری کرد.

در این نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمیرم با اشاره به وجود اندیشمندان بزرگی همچون استاد حبیب‌الله فضائلی، جهانگیرخان قشقایی، محمدشریف تقوی ونکی و کمال‌الدین علی سمیرمی در این شهرستان گفت: شهرستان سمیرم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است و در حوزه ایثار و شهادت نقش آفرینی‌های عظیمی داشته است.وی به اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای رشد و تعالی و ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح یک دگرگونی در ساختار آموزش و پرورش ایجاد شده است.

سید ضیاء موسوی هوشمند سازی مدارس را با توجه به ساختار تولید محتوای کتب درسی از نیازهای مدارس شهرستان دانست و اظهار کرد: به دلیل پراکندگی و وسعت زیاد شهرستان، ساخت و تکمیل تنها ساختمان هنرستان شبانه روزی که 10سال نیمه تمام مانده، در این شهرستان ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان، خواستار تکمیل طرح نیمه تمام مجتمع فرهنگی شهرستان شد و گفت: طرح سباح ویژه دانش آموزان به دلیل تعطیلی تنها استخر شنای تربیت بدنی شهرستان در سمیرم اجرا نمی‌شود.

در ادامه رئیس بنیاد شهید سمیرم اظهار کرد: شهرستان سمیرم بیش از 400شهید، 30آزاده و 700جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به پراکندگی روستاها ادامه داد: با وجود بیش از25سال از پایان جنگ، قبور شهدای برخی روستاهای شهرستان با همان ساختار گذشته دست‌خوش فرسودگی شده‌اند و تنها اثر قبور آنها پرچم برافراشته بر سنگ این شهدا است.

صالحی اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان را 800 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در برخی روستاهای شهرستان گلزار شهدا با بیش از 12مزار به طور نسبی ساماندهی شده‌اند، ولی به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده است.

در ادامه این نشست شهردار حنا به نمایندگی از شهرداران شهرستان تصریح کرد: شهرداری‌های سمیرم به دلیل نبود منابع درآمد پایدار به لحاظ نبود کارخانه‌های صنعتی از کم درآمدترین شهرداری‌های کشور هستند.

وی افزود: با وجود اینکه خدمات دولت نهم و دهم به شهرستان به دلیل عدم استقرار کارخانجات صنعتی هنوز تفاوت سرانه بر چهره این شهرستان نمایان است.

شهبازی تصریح کرد: عبور و مرور کامیون‌های حامل محصولات شهرستان در سطح شهر در فصل برداشت محصولات کشاورزی و دامی سالانه خسارات قابل ملاحظه‌ای به زیرساخت‌ها و تأسیسات شهری وارد می‌سازد و شهرداری‌ها باید سالانه هزینه‌های زیادی را صرف بازسازی آنها کند.

انتهای پیام/2301/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول