اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

آرامش امروز مدیون خون شهداست / فرهنگ شهادت نیاز به ترویج دارد

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: آرامش امروز مدیون خون شهدا است و باید بدانیم که فرهنگ شهادت نیاز به ترویج دارد.

آرامش امروز مدیون خون شهداست / فرهنگ شهادت نیاز به ترویج دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، فاطمه یزدانی‌نیا ظهر امروز در یادواره شهدای بسطام که با حضور بیش از 100 نفر از بانوان برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های اهل مروت اظهار داشت: نخستین ویژگی اهل مروت لبیک به ندای پروردگار و گذشتن از داشته‌های خود برای رسیدن به لقای پروردگار است.

وی افزود: دومین نشانه اهل مروت حفظ کردن نیکی‌های نیاکان گذشته است و باید بدانیم که شهدای ما اهل طریقت و مروت بودند و اکنون نیز ما باید مانند آنها این راه را دنبال کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با اشاره به حفظ دستاوردهای شهدا اظهار داشت: وظیفه امروز ما و یکی از جلوه‌های که باید رعایت شود این است که با شهدا باید حرکت و فرهنگ آنها را حفظ و نگهداری کرد.

یزدانی‌نیا تاکید کرد: آرامش امروز ما مدیون خون شهداست و باید این آرامش را با تبعیت از راه آنان و ترویج فرهنگ آنها در جامعه حفظ و پاسداری کنیم.

وی تصریح کرد: ویژگی دیگر اهل مروت قدرت بخشیدن است و شهدای ما گمنام شدن تا ما نام داشته باشیم و سر دادند تا ما سربلند باشیم و این نهایت بخشندگی است.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود بیان داشت: ما باید از حضرت زهرا(س) درس بگیریم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم و تلاش کنیم یاد و نامشان در همیشه تاریخ زنده و پاینده باشد.

بر اساس این گزارش؛ قرائت دکلمه توسط دختر شهید اشرفی و پخش کلیپ و مداحی از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بود؛ همچنین در حاشیه این یادواره ایستگاه صلواتی و نمایشگاه تصاویر شهدا نیز برپا شد.

انتهای پیام/2249/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول