اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک حرکت فرهنگ‌ساز صورت گرفت

پیوند زناشویی زوج جوان سوقی در جوار مزار شهدای گمنام + تصاویر

زوج جوان سوقی مراسم پیوند زناشویی خود را در جوار مزار شهدای گمنام برگزار کردند.

پیوند زناشویی زوج جوان سوقی در جوار مزار شهدای گمنام + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق، زوج جوان سوقی مراسم پیوند زناشویی خود را در جوار مزار شهدای گمنام برگزار کردند.

صبح امروز این زوج جوان نماز شکر به جا آوردند و با قرائت فاتحه و ذکر صلوات، ارواح شهدا را واسطه عهد خویش قرار دادند تا در تحقق ارزش‌های متعالی در زندگی خود بکوشند.

در این مراسم دوشیزه «سیده شهیده بشتامی» با مهریه یک جلد قرآن کریم، یک شاخه نبات، یک آینه و یک زوج شمعدان و تعداد 114 سکه بهار آزادی به عقد «حاج مهدی شاهین‌سوق» درآمد.

دوشیزه بشتامی هدف خود از این اقدام را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و افزود: این شهدای عزیز به خاطر آسایش و امنیت ما همه چیز خود را کنار گذاشتند و جان خود را فدا کردند.

وی افزود: قهرمانان واقعی ما شهدا هستند که با نثار جان خود عزت، افتخار، سربلندی، امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آوردند لذا ما نیز باید همیشه به یادشان باشیم و هیچ گاه دلاوری و از خود گذشتگی آنان را فراموش نکنیم.

دوشیزه بشتامی خاطرنشان کرد: خیلی خوشحال هستم که در روز ولادت ام‌ابیها، حضرت زهرا (س) زندگی زناشویی خودم را آغاز می‌کنم و الگوی خود را در زندگی‌ حضرت زهرا(س) می‌دانم و امیدوارم که شروع زندگیمان ساده مثل زندگی آن حضرت باشد.

وی در پایان برای ازدواج خواهران توصیه کرد: دختران و خواهران هم سن‌ و ‌سالان خودم و خانواده‌هایشان برای ازدواج سخت‌گیری نکنند، زیرا اگر صفا و صمیمیت بین زوج‌ها باشد با یک جشن ساده هم می‌توان ازدواج کرد و از هزینه‌‌های آن‌چنانی هم دوری کنیم.

همچنین مهدی شاهین‌سوق گفت: خداوند را شاکرم که توفیق داد تا به همراه همسرم در این مکان و روز مقدس حضور یابم تا زندگی خودمان را از این مکان مقدس آغاز کنیم.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم در کنار مزار شهدای گمنام، تاکید کرد: مظلومیت شهدای ما به ویژه شهدای گمنام برگرفته از پیشینه مکتب سرخ حسینی است.

شاهین‌سوق تاکید کرد: از همه جوانان عزیز می‌خواهم همیشه به یاد شهدا باشند و در زندگی خود هیچ گاه این عزیزان را فراموش نکنند، زیرا ما همیشه مدیون ایثار شهدای عزیز و خانواده‌های آنان هستیم.

این داماد در پایان برای ازدواج جوانان به خانواده‌ها توصیه کرد که خانواده‌ها با الگوگیری از ائمه اطهار می‌توانند مقدمات زندگی ساده‌ای برای جوانان خود فراهم کنند.

این جشن با هدف اجرای سنت حسنه ازدواج با مهریه بسیار پایین برای خانواده‌ها کم درآمد و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از اسراف در مخارج ازدواج برگزار شد.

انتهای پیام/2571/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول