اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد:

تحقق تنها 30 درصد اعتبارات برای ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 91 تنها 30 درصد اعتبارات برای ساماندهی گلزار شهدای استان محقق شده است.

تحقق تنها 30 درصد اعتبارات برای ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید مصطفی مهدی در نشست با استاندار و تنی چند از مسئولان استانی در جلسه تبیین فرهنگ شهادت اظهار داشت: این استان با جمعیت کمی که دارد تعداد یک‌هزار و 800 شهید به انقلاب و اسلام تقدیم کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این استان تعداد 9 هزار جانباز و 317 آزاده داریم که بهترین لحظات زندگی خود را در زندان‌های مخوف رژیم بعث عراق گذرانده‌اند.

وی تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد و در همه مناطق تعداد 56 هزار مراجعه کننده داریم که به آن‌ها در زمینه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌شود.

این مسئول به فرهنگ‌ اصیل شهادت اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌های متفاوتی در برابر این فرهنگ والا قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به فرهنگ اجرت طلبی و دنیاطلبی اشاره کرد.

مهدی در ادامه از کار پسندیده و بزرگی که در استان به همت 54 دستگاه فرهنگی در حال انجام است سخن به میان آورد و افزود: هر یک از این دستگاه‌ها عصر دوشنبه با مراجعه به بنیاد شهید استان از سه خانواده شهید و ایثارگر سرکشی می‌کنند که موجی از رضایت و خوشنودی را در میان این خانواده‌ها ایجاد کرده است.

این مسئول از وجود 56 نخبه ایثارگر و شاهد در این استان خبر داد و افزود: اتاق فکری برای این نخبگان تشکیل شده که تعامل خوب و سازنده‌ای با صدا و سیمای مرکز استان دارند.

مهدی در این نشست با درخواست از مسئولان استانی برای برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در گلزار شهدای هر شهرستان گفت: این‌گونه فرهنگ شهید و شهادت بهتر در جامعه نهادینه خواهد شد.

وی بهترین نحوه برای برگزاری چنین برنامه‌هایی را محور قرار دادن فرزندان ایثارگر و خانواده‌های آن‌ها دانست و گفت: باید اجازه دهیم که خود خانواده‌های ایثارگر این برنامه‌ها را مدیریت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبارات برای ساماندهی گلزار شهدا را مهم دانست و گفت: در سال 91 تنها 30 درصد اعتبارات در این زمینه محقق شد که اگر بخواهیم کار بیشتری انجام دهیم نیازمند اعتبارات بیشتر هستیم.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول