اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین جشنواره تئاتر استانی آیین‌های سنتی آذربایجان غربی:

نخستین جشنواره تئاتر آیین‌های سنتی آذربایجان غربی برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره تئاتر استانی آیین‌های سنتی آذربایجان غربی گفت: نخستین جشنواره تئاتر استانی آیین‌های سنتی به میزبانی شهرستان خوی از 19 تا 21 اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره تئاتر آیین‌های سنتی آذربایجان غربی برگزار می‌شود

حمید سعادت‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی در مورد اهداف اجرای جشنواره تئاتر استانی آیین‌های سنتی آذربایجان غربی، اظهار داشت: چون بعضی از آیین‌های آیینی و سنتی منطقه و استان رو به اضمحلال بود، برای ارزش دهی و پاسداشت این سنت‌ها نخستین جشنواره تئاتر استانی آیین‌های سنتی در شهرستان خوی اجرا خواهد شد.

وی در خصوص تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، تصریح کرد: 22 متن اولیه به دبیرخانه جشنواره رسیده که بعد از خوانش اولیه، 13 اثر انتخاب شد و برای مرحله دوم هشت اثر برای اجرا در صحنه و پنج اثر برای اجرای خیابانی انتخاب شد.

سعادت‌فر در خصوص شهرهایی که آثاری برای این جشنواره از آن‌ها رسیده، گفت: از شهرهای میاندوآب، نقده، خوی، تکاب و ارومیه آثاری رسیده است.

وی با انتقاد از غفلت‌های مسئولان درباره از بین رفتن آیین‌های سنتی استان، افزود: شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی ظرفیت بسیار بالایی در هنرهای نمایشی و تئاتر دارا است که با حمایت‌های مسئولان ذی‌ربط به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

سعادت‌فر با تشکر از ادارات و ارگان‌های شهرستان در حمایت مادی و معنوی از این جشنواره، ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی، شورای شهر، شهرداری خوی و انجمن هنرهای نمایشی خوی در برگزاری این جشنواره دخیل هستند و از بسیاری از نهادهای دولتی دیگر که یاری گرمان بوده‌اند از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/61001/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول