اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92

پلاتوی تئاتر چهارمحال و بختیاری ساخته می‎شود

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت فراهم بودن امکانات تا پایان سال 92 یک پلاتوی تئاتر در استان ساخته خواهد شد.

پلاتوی تئاتر چهارمحال و بختیاری ساخته می‎شود

حجت‌الله شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: هنر نقشی مهم در تعیین هنجارها و ناهنجارهای اجتماعی دارد و در حقیقت یکی از عوامل ارتقای فرهنگ جامعه است.

وی افزود: شواهد و تجارب هنرهای نمایشی در تاریخ گذشته و کنونی حاکی از آن است که تئاتر به عنوان وسیله‌ای موثر و کارآمد برای تقویت تلاش‌های معیشتی، تحکیم مبانی حقوقی، اجتماعی شدن و نظم و انضباط اجتماعی در قالب نمایش‌های متنوع، جذاب و آگاهی‌بخش مورد استفاده مسئولان قرار گرفته است.

شیروانی کمبود اعتبارات را مشکل اصلی فراروی توسعه تئاتر استان برشمرد و گفت: این در حالی است که با توجه به وجود حضور هنرمندان قابل توانسته‌ایم رتبه‌های خوبی را در سطح استانی و کشوری به دست آوریم.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت توسعه تئاتر استان تأکید کرد و افزود: با توجه به این ضرورت مذاکراتی با اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است، همچنین تفاهمنامه‌ای با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری منعقد شد.

‎وی نداشتن پلاتوی تمرین و سالن اجرا را از دیگر مشکلات تئاتر حوزه هنری برشمرد و افزود: استان چهارمحال و بختیاری هیچ پلاتوی استانداردی ندارد. ‏

شیروانی گفت: در حال رایزنی هستیم تا با در اختیار گرفتن یک ساختمان و تبدیل آن به پلاتوی تئاتر قدم موثری برای تئاتر حوزه هنری برداریم و اگر این رایزنی‌ها با موفقیت انجام شود تا پایان سال 92 یک پلاتوی خوب تئاتر خواهیم داشت.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول