اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان از ایده‌های نوین حمایت نمی‌کنند

صحنه خالی تئاتر در هفته نکوداشت اصفهان/ چرا فقط هولستر فرزند اصفهان است؟

تئاتر اصفهان چندین سال است که در هفته نکوداشت اصفهان به جز اجرای تئاتر هولستر فرزند اصفهان حرفی برای گفتن ندارد و این سئوال را در اذهان ایجاد می‌کند که آیا تنها هولستر که به عکاسی از اصفهان پرداخته برای تحکیم تاریخ این شهر گام برداشته است.

صحنه خالی تئاتر در هفته نکوداشت اصفهان/ چرا فقط هولستر فرزند اصفهان است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از سوم تا نهم اردیبهشت ماه  هفته نکوداشت اصفهان نام‌گذاری شده است در این هفته دستگاه‌های مختلف استانی برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند که در این  هفت روز در اماکن فرهنگی مختلف شهر به اجرا در می‌آورند.

برنامه‌های این هفته به طور عمده متناسب با هر سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود، برگزاری تورهای گردشگری، برپایی جشن‌ها و ده‌ها برنامه فرهنگی دیگر در این روز از جمله اقداماتی است که در این هفته انجام می‌شود اما تئاتر به عنوان مهم‌ترین مقوله فرهنگی در سطح شهر چندین سال  است که به اجرای تئاتر هولستر فرزند اصفهان در این هفته و سایر هفته‌های مهم فرهنگی اصفهان بسنده کرده است، آیا تنها هولستر فرزند اصفهان است و برای تحکیم تاریخ اصفهان گام برداشته است.

چرا هنری که زبان گویایی برای بیان ارزش‌ها دارد در مهم‌ترین رویداد تاریخی این شهر کم رنگ می‌شود و میدان را خالی می‌کند، آیا تئاتری‌های اصفهانی کم کار شده‌اند و یا از سوی مسئولان حمایت نمی‌شوند.

*‌ مسئولان از ایده‌های نوین حمایت نمی‌کنند

کارگردان هولستر فرزند اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در این خصوص اظهار کرد: هولستر فرزند اصفهان از 5 اردیبهشت تا 14 اردیبهشت در تالار ادب اصفهان روی صحنه می‌رود.

محمد عرب‌‌زاده افزود: این تئاتر به همان شکلی که پیش از این نیز اجرا شده است و با بازیگران گذشته روی صحنه می‌رود و تنها اندکی روتوش شده است.

وی در ادامه گفت: این کار به سفارش شهرداری فرایبورگ آلمان تدارک دیده شده است و چندین بار روی صحنه تئاتر اصفهان رفته است.

کارگردان هولستر فرزند اصفهان در خصوص دلایل تکرار این تئاتر در سال‌های متمادی تاکید کرد: من برای روی صحنه بردن این تئاتر اصراری ندارم و این نمایش از سوی شهرداری انتخاب شده است که در هفته نکوداشت اصفهان روی صحنه برود، شاید شهرداری چنین صلاح دیده است که به جای پرداخت به ایده‌های جدید به نمایش کارهای آماده بسنده کند.

وی ادامه داد: هولستر فرزند اصفهان نمایش جذابی است که آن طور که انتظار می‌رفت، دیده نشده است و دلیل آن هم انتخاب سالن نامناسب برای اجرای آن در گذشته است.

وی گفت: من به علت علاقه‌ای که به فرهنگ و تاریخ اصفهان دارم، برای هفته نکوداشت اصفهان ایده‌های زیادی دارم که اگر مورد استقبال قرار گیرد تا 8 سال آینده می‌تواند در هفته نکوداشت اصفهان، اجرا شود اما مسئولان استقبالی نمی‌کنند.

انتهای پیام/2301/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول