اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت 30 هزار مدرسه هوشمند در کشور /76 درصد بیکاران جامعه مدرک بالاتر از لیسانس دارند

معاون وزیر آموزش و پرورش از فعالیت 30 هزار مدرسه هوشمند در کشور خبر داد.

فعالیت 30 هزار مدرسه هوشمند در کشور /76 درصد بیکاران جامعه مدرک بالاتر از لیسانس دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم سحرخیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان اظهار کرد: مجهز کردن مدارس به شیوه‌های نوین از برنامه‌های آموزش و پرروش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس درس نباید به شکل گذشته باشد، تصریح کرد: هوشمند‌سازی همه مدارس از برنامه‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 30 هزار مدرسه در کشور گام‌های مطلوبی در زمینه هوشمند‌سازی برداشته‌اند، افزود: تلاش آموزش و پرورش هوشمند‌سازی همه مدارس در کشور است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تجهیز مدارس افزود: باید تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای فعالیت‌های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

سحرخیز تربیت شایسته‌ترین افراد را از وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: ارتقای جایگاه معلمان موجب تربیت انسان‌های کارآمد می‌شود.

وی با بیان اینکه بالا بردن منزلت معلمان نیازمند بازنگری در امور رفاهی و معیشتی معلمان است، اظهار کرد: دریافتی‌های معلمان متناسب با تورم نیست اگر چه طی چند سال گذشته توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشتی و حقوقی معلمان از سوی وزیر آموزش و پرورش شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش معلمی در ردیف مشاغلی همچون استاد دانشگاه، فناوران و پژوهشگران قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: باید توجه جامعه به این قشر نیز همطراز با شغل استاد دانشگاه باشد.

وی با بیان اینکه تغییر برنامه درسی از مهم‌ترین فعالیت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود، یادآور شد: سنجش صلاحیت حرفه‌ای و رتبه‌بندی معلمان از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش برای ارتقای جایگاه معلمان است.

سحرخیز با اشاره به فعالیت 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور اضافه کرد: هزار مدرسه نیز با آموزش ویژه قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی از اضافه شدن یک ساعت به ساعت درس قرآن دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: ارتباط با حوزه‌های علمیه از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش رشد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش نیز به همین منظور به این نوع آموزش‌ها توجه جدی دارد.

وی با بیان اینکه 76 درصد بیکاران جامعه دارای مهارت نیستند، افزود: همین تعداد دارای مدرک بالاتر از لیسانس هستند.

*اضافه شدن 1700 هنرستان در کشور

سحرخیز با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته هزار و 700 هنرستان به مجموع هنرستان‌های کشور اضافه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 45 درصد دانش‌آموزان دارای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند که این میزان تا سال آینده به بیش از 50 درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری هزار دانشجو از طریق دانشگاه شهید رجایی در رشته‌های فنی و مهندسی برای استخدام در آموزش و پرورش مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده همه دانشجویان این دانشگاه در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به تربیت بدنی و ورزش را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: 13 هزار معلم طی دو سال اخیر به جمع فرهنگیان کشور اضافه شده است.

وی از فعالیت هزار و 500 مدرسه تخصصی ورزش در کشور خبر داد و گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش از تاکیدات آموزش و پرورش برای ارتقای روحی و جسمی دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/73003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول