اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

سد کلاسر به رغم وعده افتتاح، 35 درصد پیشرفت دارد

فرماندار شهرستان گرمی گفت: سد کلاسر به رغم وعده افتتاح تا خرداد ماه امسال هنوز پیشرفت 35 درصدی دارد.

سد کلاسر به رغم وعده افتتاح، 35 درصد پیشرفت دارد

محمود علایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به دلیل تامین نشدن منابع اعتباری این پروژه که از پروژه‌های مهر ماندگار است به سرانجام نرسیده و اهالی منطقه نیز نمی‌توانند از این منبع ارزشمند استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه مجتمع آبرسانی برزند تا سوم خرداد ماه افتتاح می‌شود، عنوان کرد: همزمان با سالروز فتح خرمشهر مجتمع فرهنگی – هنری گرمی و ساختمان ثبت اسناد و املاک این شهرستان به مرحله افتتاح می‌رسد.

فرماندار شهرستان گرمی همچنین از افتتاح چندین مجموعه آبرسانی به روستاها، یک باب مدرسه و ساختمان دولت در بخش موران همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم تا ظرف 15 روز آینده همه این پروژه‌ها را تکمیل کرده و آماده افتتاح کنیم.

گرمی به درمانگاه تامین اجتماعی نیاز دارد

علایی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تجهیز بیمارستان ولایت گرمی اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود تجهیزات و امکانات مدرن از جمله آی‌سی‌یو و دستگاه‌های بیهوشی و سونوگرافی به همراه جذب پزشک متخصص برای بیمارستان این شهر اتفاق بیفتد که مسئولان قول داده‌اند تا خرداد ماه این امکانات و تجهیزات را مهیا کنند.

وی با انتقاد از جذب نشدن پزشکان متخصص و نبود برخی تجهیزات زیر‌بنایی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی وعده داده است در اولین فرصت این تنگناها و مشکلات را با عزمی راسخ برطرف کند تا دیگر نیازی به مراجعه بیماران به مرکز استان نباشد.

فرماندار شهرستان گرمی همچنین از سازمان تامین اجتماعی خواست در احداث یک درمانگاه مجهز تامین اجتماعی در این منطقه همت و تلاش کند.

علایی از ساخت چندین مجتمع آبرسانی نظیر مجتمع برزند و باهنر در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: 52 درصد مناطق روستایی گرمی از آب شرب سالم بهره‌مند هستند و همچنان بسیاری از روستاها در بخش‌های موران، انگوت و خود گرمی نیاز به تامین آب شرب دارند که مسئولان وعده داده‌اند تا تابستان بخشی از مشکلات را برطرف کنند.

وی به راکد بودن پروژه مسکن مهر در این شهرستان به دلیل انصراف متقاضیان اشاره کرد و گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به گرمی مقرر شد برای 111 نفر متقاضی انصراف داده مسکن مهر تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد و با تعیین هزینه کارشناسی و همچنین هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی و زمین واگذار شده این مجموعه‌ها تکمیل شده و به مزایده گذاشته شود.

فرماندار شهرستان گرمی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به مقاوم‌سازی 470 واحد مسکن روستایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: ما حتی 50 واحد سهمیه اضافی گرفتیم تا به متقاضیان پاسخ داده و نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات، آن هم با وثیقه سفته زنجیره‌ای اقدام لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/62007/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول