اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور آب اردبیل:

سد بفراجرد امسال آبگیری می‌شود

معاون شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سد بفراجرد خلخال تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

سد بفراجرد امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالرضا محبت‌دار صبح امروز در جریان بازدید معاون عمرانی استاندار اردبیل از این پروژه اظهار داشت: عملیات این سد با 45 درصد پیشرفت فیزیکی پس از یک دوره توقف چند ماهه آغاز شده است.

وی گفت: به دلیل ضعف پیمانکار قبلی ما با پیمانکار جدید وارد مذاکره و قرارداد شدیم و از اول سال جاری پیمانکار تعیین شده کار را با سرعت آغاز کرده است.

معاون امور آب اردبیل یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این سد تا قبل از پایان سال 92 آبگیری شود.

محبت‌دار خاطرنشان کرد: پروژه سد بفراجرد خلخال با هدف تامین آب شرب این شهرستان از سه سال پیش آغاز شده است.

این مسئول بیان داشت: با توجه به واگذاری پروژه به پیمانکار جدید با قراردادی 30 ماهه و با اعتبار 260 میلیارد ریال تلاش می‌شود پروژه قبل از موعد مقرر و برنامه زمان‌بندی تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون امور آب اردبیل افزود: پروژه سد بفراجرد خلخال با حجم مخزن نزدیک به 7 میلیون متر‌مکعب، طول تاج 410 متر و ارتفاع 5/28 متر از کف رود بر روی رود‌خانه بفراجرد چایی احداث می‌شود.

محبت‌دار ادامه داد: تکمیل این سد علاوه بر تامین منابع آب شرب می‌تواند بخشی از اراضی منطقه را نیز زیر‌پوشش برده و به توسعه کشاورزی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر به توسعه ظرفیت‌های کشاورزی با استفاده از منابع آب و خاک نیاز مبرم داریم، تصریح کرد: اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را احیا کنیم به معنای واقعی بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/62007/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول