اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

شبکه‌های آبیاری پایاب سدهای خراسان شمالی گسترش یافت

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: شبکه‌های اصلی آبیاری پایاب سدهای در دست بهره‌برداری این استان برای پوشش زمین‌های کشاورزی این مناطق به بیش از 21 هزار هکتار گسترش یافت.

شبکه‌های آبیاری پایاب سدهای خراسان شمالی گسترش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، علیرضا عامری اظهار کرد: شبکه اصلی آبیاری 21 هزار و 340 هکتار از زمین‌های پایاب سدهای در دست بهره برداری استان پایان یافته و شبکه اصلی آبیاری یک‌هزار و 625 هکتار از اراضی پایاب سدهای سومبار، چندیر و گلول نیز در دست ساخت قرار دارد.

وی افزود: کار اجرایی شبکه فرعی آبیاری دو هزار و 230 هکتار از زمین‌های پایاب سدهای شیروان و اسفراین نیز پایان یافته و وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: با اجرای کامل شبکه‌های آبیاری در دست مطالعه پایاب سدهای استان وسعت کل زمین‌های کشاورزی زیرپوشش شبکه‌های آبیاری پایاب این سدها به 29 هزار و 255 هکتار افزایش خواهد یافت.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت شبکه‌های اصلی آبیاری سدهای در دست بهره‌برداری استان را 738 میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده برای ساخت بخش نخست شبکه‌های فرعی پایاب سدهای شیروان و اسفراین را 132 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ایجاد شبکه‌های فرعی جدید در پایاب سدهای اسفراین، شیرین دره و گلول برای پوشش یک‌هزار و 30 هکتار از زمین کشاورزی با اعتبار مورد نیاز 85 میلیارد ریال نیز در دست مطالعه است.

به گفته او، شبکه‌های اصلی و فرعی آبیاری و مورد نیاز برای پوشش حدود 4 هزار هکتار از زمین‌های پایاب سدهای در دست مطالعه گلمندره، گراتی، قردانلو، دربند نیز در دست مطالعه قرار دارد.

به گزارش فارس، شبکه اصلی آبیاری زمین‌های پایاب سد شیروان به طول 77 کیلومتر و با 92 میلیارد ریال هزینه در اوایل سال 1386 و شبکه اصلی آبیاری زمین‌های پایین دست سد اسفراین نیز به طول 63 کیلومتر و با هزینه بیش از 80 میلیارد ریال در پاییز سال 1377 با حضور وزیر وقت نیرو به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/63001/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول