اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سد مخزنی باغکل خوانسار به بهره‌ برداری رسید

سد مخزنی باغکل خوانسار از طرح‌های مهر ماندگار استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

سد مخزنی باغکل خوانسار به بهره‌ برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لحظاتی پیش در ادامه سفر ریاست جمهور و اعضای هیئت دولت به استان اصفهان سد مخزنی باغکل خوانسار با حضور محمد حسن طریقت منفرد و دائمی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و جمعی از مقامات سیاسی و اجتماعی استان و شهرستان خوانسار به بهره برداری رسید.

این سد که جهت رونق کشاورزی با تامین آب شرب پایدار این شهرستان است، 99.8 درصد جمعیت شهری و  76درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب بهداشتی این سد بهره‌مند می‌شوند که با این ارقام ایران جزو پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

سد مخزنی باغکل خوانسار از نوع خاکی با هسته رسی است و حجم مخزن آن پنج میلیون متر مکعب با طول تاج 770 متر، عرض 10 متر و ارتفاع آن از پی 38 متر است.

هزینه احداث این طرح حدود 400 میلیارد ریال بوده و هدف از احداث این طرح استفاده بهینه از پتانسیل آب رودخانه و چشمه خوانسار در تامین آب شرب شهر و مهار سیلاب‌های حوضه و همچنین تأمین آب کشاورزی منطقه است.

به گزارش فارس در پایان، لوح یادبود طرح به دست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرده برداری شد.

انتهای پیام/63007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول