اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور:

سد شنجور به موقع افتتاح نشود از مهر ماندگار خارج می‌شود

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: اگر عملیات اجرایی سد شنجور رزن در ظرف مدت زمانبندی دو ماه آینده به بهره‌برداری نرسد از مهر ماندگار خارج می‌شود و اعتباری به آن اختصاص نمی‌یابد.

سد شنجور به موقع افتتاح نشود از مهر ماندگار خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر محرابیان با همراهی استاندار همدان، معاون عمرانی استاندار، نماینده شهرستان در مجلس و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان از روند اجری احداث سد شنجور رزن بازدید به عمل آورد و با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه این سد را در سال جاری اختصاص می‌دهیم، اظهار داشت: مبلغ 5 میلیارد تومان از محل سه دوازدهم بودجه برای تکمیل سد شنجور در سال جاری پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل و راه‌اندازی سد شنجور رزن مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان را در اردیبهشت و مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر را در تابستان سال 92 پرداخت می‌کنیم.

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور افزود: با توجه به اینکه این پروژه کسری اعتبارات دارد این کسری اعتبارات را از محل فروش سهمیه اوراق قرضه که در اختیار استان قرار می‌گیرد با ضمانت دولت جبران می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته استان‌های کرمان، زنجان و خوزستان اوراق قرضه را در اختیار این استان‌ها گذاشتیم و فروش خوبی داشتند این تجربه را با توجه به ظرفیت‌های استان اجرا می‌کنیم.

محرابیان تصریح کرد: سد شنجور باید ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد و اگر عملیات اجرایی سد را ظرف مدت تعیین شده به اتمام نرسانید اعتبارات را تخصیص نمی‌دهیم و پروژه را از مهر ماندگار خارج می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر فصل کاری است اتمام و بهره‌برداری از سد نباید به فصل با بارش مواجه شود و در موعد مقرر معین شده‌ به اتمام برسد.

* سد شنجور نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار

همچنین در ادامه این بازدید مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه در سال 91 مبلغ 6 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار پیش‌بینی شده بود گفت: از این مبلغ 4 میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی افزود: تکمیل و ادامه طرح به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد با توجه به اینکه این پروژه قرار بود تا پایان خرداد به بهره‌برداری برسد با جذب اعتبارات لازم و دو شیفت کاری می‌توان در مدت زمان معین شده طرح را افتتاح کرد.

صفرعلی کمندانی ادامه داد: پروژه سد شنجور رزن از محل اوراق قرضه سهمی ندارد و از اعتبارات سال گذشته 500 میلیون تومان باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه در فروش اوراق قرضه مشکلی نداریم، افزود: همه اموال شرکت آب منطقه‌ای در تضمین اوراق قرضه مرحله قبل است و در حال حاضر قادر به تأمین تضمین بانکی نیستیم چون همه اموال در ضمانت بانک است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان در ادامه با بیان اینکه در بازدید قبلی شما از سد در شهریور سال گذشته فقط 30 درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشت، بیان کرد: در حال حاضر این سد 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: حجم آب ذخیره شده در سد 5.2 میلیون متر مکعب است و سد شنجور از نوع خاکی سنگریزه‌ای با هسته رسی است.

کمندانی در پایان به اهداف اجرای سد اشاره کرد و گفت: این سد با هدف تأمین نیازهای آب شرب و صنعتی در محدوده قروه درجزین احداث می‌شود.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول