اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی مطرح کرد

پیشرفت 50 درصدی پروژه سد غلامان وقزلداش در راز وجرگلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: پروژه سدهای غلامان وقزلداش هر یک با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

پیشرفت 50 درصدی پروژه سد غلامان وقزلداش در راز وجرگلان

علیرضا عامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد احداث این سدها را در حوزه جغرافیایی شهرستان جدیدالتاسیس راز و جرگلان عنوان کرد، اظهار کرد: این سدها برای مصارف کشاورزی و آشامیدنی اکنون در مراحل ساخت و تکمیل قرار دارند.

وی  تصریح کرد: با بهره‌برداری از این سدها توان تنظیم آب‌های سطحی در خراسان شمالی در مجموع به 200 میلیون متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: پیش از انقلاب اسلامی برای مدیریت و کنترل آب‌های سطحی این خطه هیچ طرحی اجرا نشده بود اما پس از انقلاب اسلامی شش سد با توان تنظیم 165 میلیون متر مکعب آب در این منطقه ساخته شده است.

به گفته وی سازه سدشیرین دره، بزرگ‌ترین سد خراسان شمالی از نوع خاکی با هسته رسی است و با هدف اصلی ساخت سد شیرین دره را کنترل سیلاب‌های مخرب، تنظیم سالانه 20میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای شهر بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال، تنظیم آب مورد نیاز کشاورزی و بخشی از صنایع منطقه در 65 کیلومتری شمال غرب شهر بجنورد ساخته شده است.

عامری گفت: سازه سد اسفراین نیز که در فاصله 20 کیلومتری شمال شرق مرکز این شهرستان قرار دارد از نوع خاکی سنگریزه‌ای با هسته رسی است و توان تنظیم سالانه 50میلیون متر مکعب آب را دارد.

وی سد شیروان را از دیگر سدهای استان برشمرد و افزود: این سد در 40 کیلومتری شمال این شهر ساخته شده و سازه آن از نوع بتنی دوقوسی نامتقارن است و توان تنظیم سالانه 44 میلیون متر مکعب آب را دارد.

به گزارش فارس، پروژه سد غلامان وقزلداش جزو طرح‌های مهر ماندگار دولت بوده که مورد بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور هم قرار گرفته است.

انتهای پیام/63002/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول