اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقری‌لنکرانی:

انتقاد ما به دولت به دلیل تفاوت مبناها است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتقاد ما به دولت به دلیل تفاوت مبناها است نه اینکه در دولت حضور ندارم.

انتقاد ما به دولت به دلیل تفاوت مبناها است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کامران باقری‌لنکرانی امشب در تالار خانه شهر کرمان در پاسخ به سئوالات شهروندان اظهار داشت: اشتغال از معضلات مهم کشور است و تجربه‌های موفق، نیمه موفق و شکست خورده در این زمینه داشتیم، اما اشتغال به عنوان اینکه صرفاً یک راه را دنبال کنیم، جواب نمی‌دهد.

وی بیان داشت: اغلب تجربه‌های موفق در این زمینه بنگاه‌های متوسط و کوچک است که حرکتی در دولت نهم آغاز شد که گاهی موفق و گاهی غیرموفق بود.

لنکرانی افزود: بهترین راه حل نگاه خوشه‌ای به بنگاه‌ها است، یعنی حالت شبکه‌ای و تکمیلی داشته باشند و محصولاتی را با همکاری هم تولید کنند که بازار فروش در داخل و امکان صادرات و ایجاد ارزش افزوده داشته باشد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی مجدداً تأکید بر این است که بنگاه‌ها می‌توانند مؤثر باشند، البته با پرهیز از عوارض قبلی از جمله اینکه امکان نیفتند که به تولید و ایجاد ثروت برسند، بنابراین باید نگاه خوشه‌ای را دنبال کنیم.

لنکرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور 10 میلیون نفر‌ فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم و در کمال تأسف نرخ بیکاری در این گروه بیشتر از گروهی است که هیچ تحصیلاتی ندارند و نشان می‌دهد که بازار کار مناسبی برای آنها نیست.

وی گفت: با این وجود تمرکز باید روی مشاغلی باشد که امکان حضور این گروه‌‌ها را بیشتر فراهم کند، یکی از اجزایی که به نظر می‌رسد، تاکنون در کارآفرینی‌ها کمتر مورد توجه بوده، گسترش صحیح بخش خدمات است.

لنکرانی عنوان کرد: اکنون 60 درصد اشتغال‌ها در بخش خدمات است، اما اغلب ارزش افزوده آنها به صورت واسطه‌گری است، اگر به بخش خدمات دارای ارزش افزوده تبدیل شود، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جذب، کیفیت کارها عمیق‌تر، موجب رونق اقتصادی و کارهای ماندگار شده و نیم نگاهی هم به حضور در بازار جهانی دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در مورد برنامه‌های خود در زمینه سیاست خارجی گفت: این تعبیر که بعضی داشتند مبنی بر اینکه «تحریم‌ها ورق‌پاره‌ای بیش نیستند»، قبول نداریم، تحریم‌ها آثاری بر کشور ما گذاشتند که نمی‌توان انکار کرد، اما با اینکه اثر تحریم‌ها قابل مدیریت نیست و باید تسلیم شویم را نیز مخالف هستیم.

لنکرانی ابراز داشت: عمده تمرکز تحریم‌ها بر این بوده که برای کسب درآمد احتیاج به فروش نفت داریم، برای اینکه ما را اذیت کنند، فروش نفت را آزاد کردند، اما برگشت درآمد و ثروت را دچار موانع جدی و تلاش ما را برای تأمین مایحتاج درونی دچار اختلال کردند.

وی افزود: ظرفیت درونی کشور ما کم نیست، باید به خوبی آنها را شناسایی و بهتر استفاده کنیم؛ با وجود اینکه کاهش ارزش پول ما واقعیت تلخی بود، اما همین نقطه خطر با مدیریت صحیح به عنوان فرصت استفاده برد، چراکه قیمت تمام شده کالای ایرانی نسبت به مشابه خارجی پایین آمد و امکان رقابت فراهم شد.

لنکرانی ابراز داشت: جهان خلاف تصور برخی مختص اروپا و آمریکا نیست، اقتصادهای جدیدی در جهان شکل گرفته که همه آنها تشنه انرژی هستند.

وی گفت: ما با بسیاری از کشورها تنها روابط سیاسی داریم و همسویی اقتصادی وجود ندارد، باید تقویت ظرفیت‌های درونی و تعامل در فضای وسیع بین‌المللی راه‌حل‌هایی را پیدا کنیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بعضی معتقد هستند که با آمریکا مذاکره کنیم، این حرف در صورتی صحیح است که آمریکا برای تحریم بخواهد با ما مذاکره کند، آمریکا بنای حل مشکل با ایران را ندارد، نگاه آنها سلطه‌گری است.

لنکرانی در مورد حضور جلیلی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: روند طبیعی نمی‌بینیم که دو هفته بعد از اعلام جبهه پایداری برای حضور من در انتخابات ریاست جمهوری، گمانه‌زنی‌ها مطرح شود.

وی اذعان داشت: من قبل از اعلام حضور برای انتخابات صرفنظر از ملاقات‌ها با اعضای جبهه پایداری با جلیلی، فتاح و میرکاظمی دیدار داشتم و از آنها دعوت کردم.

لنکرانی عنوان کرد: ما تفاوت گفتمانی نداریم و مسیری مشترک داریم؛ در تشکیل دولت یازدهم از همه این اشخاص و همفکران در ترویج گفتمان انقلاب استفاده می‌بریم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در مورد فعالیت‌های فرهنگی بیان داشت: فرهنگ مقوله‌ای جدا نیست، بیشترین تأثیرات حوزه فرهنگ را اقدام دیگر می‌گذارند، برای پروژه‌های بزرگ باید پیوست فرهنگی داشت.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند بگوید تنها مسئول آب و نان هستم و باید در برابر ترویج دین احساس مسئولیت کند، اما نه اینکه مفاهیم دینی را استخراج کند، بلکه زمینه‌ساز و نقش ترویجی داشته باشد.

لنکرانی ابراز داشت: انتقاد ما به دولت احمدی‌نژاد زمانی آغاز شد که تعهد دولت به آرمان‌ها سست شد، اگر منتقد احمدی‌نژاد هستیم؛ به این دلیل است که به پیمان 84 و آرمان‌ها در ادامه راه پایبند نماند.

وی افزود: اگر مسئولیت ریاست جمهوری را به عهده بگیرم، نخستین اقدام تشکیل شبکه نخبگان برای پشتیبانی فکری و سیاست‌های دولت است، جمع زیادی از نخبگان هستند که می‌توانند اثرگذار باشند.

لنکرانی تصریح کرد: تعامل با سایر قوا و تعهد به ولایتمداری در دولت یازدهم با جدیت به عنوان اصل اساسی دنبال می‌شود.

وی گفت: تأکید ما در جبهه پایداری این است که ما حزب نیستیم، یک جبهه گفتمان هستیم که برای ترویج آن فعالیت می‌کنیم در تشکیل دولت یازدهم از همه ظرفیت‌ها و نیروهای حزب‌اللهی باید استفاده شود.

لنکرانی اظهار داشت: پایتخت‌نشین نیستم، تعهد ما این است که نگاه حزبی و گروهی نباشد، بلکه اشخاص صالح را بیاوریم، اعضای کابینه به واسطه شخصیت خودشان انتخاب می‌شوند؛ نه اینکه عضو گروه و حزب خاص باشند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه بعد از همکاری با دولت چیزی نگفتم و به حرفه خود مشغول شدم، امر عجیبی نیست، اگر در دولت نبودم و داد و بیداد کرده و مطالبه داشته باشیم، عجیب است.

وی بیان داشت: انتقاد ما به دولت به دلیل تفاوت مبناها است؛ نه اینکه در دولت حضور ندارم.

لنکرانی در مورد حضور مشایی در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: طبق قانون هر فردی می‌تواند کاندیدای انتخابات شود، اما دولت نباید در انتخابات با عنوان دولت کاندید داشته باشد.

وی تصریح کرد: بعضی اقدامات نتیجه عکس می‌دهد، باید مراقبت کنیم، در تبلیغات اسراف نباشد، کسی خیال نکند با حرف‌های دوپهلو می‌تواند آرای مردم را جلب کند، مردم به کسی رأی می‌دهند که صادق و شفاف باشد.

 

 

انتهای پیام/80017/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول