اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

وجود بیش از 8 هزار بقعه امامزاده در کشور

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حال حاضر تعداد 8 هزار و 51 بقعه امامزاده در سراسر کشور وجود دارد.

وجود بیش از 8 هزار بقعه امامزاده در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام احمد شرف‌خوانی در نشست با خبرنگاران در حاشیه برگزاری کنگره ملی مهدویت شهرستان شوشتر اظهار کرد: مبارزه جدی و سراسری برای امامزاده‌سازی در سازمان اوقاف و امورخیریه کشور آغاز شده است و اجازه نمی‌دهیم که امامزادگان از تعداد کنونی افزایش یابند.

وی با اشاره به شمار امامزادگان موجود در سراسر کشور گفت: در حال حاضر در سراسر کشور تعداد امامزادگان مشخص است و تعداد 8 هزار و 51 امامزاده در سراسر کشور وجود دارد.

شرف‌خوانی با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداری از بقاع از اولویت‌های نخست است، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا بقاع در سراسر کشور به قطب فرهنگی تبدیل شوند و در این باره سند بالا دستی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه برای فعالیت فرهنگی در بقاع برنامه تدوین شده است، گفت: در شرایط کنونی در سراسر کشور سند بالادستی برای فعالیت‌های فرهنگی در بقاع تدوین شده است که باید در راستای تحقق این سند تلاش کنیم.

*تدوین طرح جامع فرهنگی برای 4 هزار بقعه در سراسر کشور

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی برای 4 هزار بقعه در سراسر کشور برنامه تدوین شده است و فعالیت‌های فرهنگی این بقاع تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در تعدادی از این بقاع در حال فعالیت فرهنگی هستیم، گفت: در شرایط کنونی در 2 هزار و 300 بقعه در سراسر کشور فعالیت فرهنگی در حال اجرا داریم.

شرف‌خوانی افزود: در شرایط کنونی اولویت کار در بقاع تامین زیرساخت‌های فرهنگی برای آغاز فعالیت است و در این باره برنامه مفصل و تدوین شده‌ای در دستور کار اجرا قرار گرفته است.

*فعالیت‌های عمرانی در بقاع کشور رونق گرفته است

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 200 بقعه در سراسر کشور در حال مرمت و یا نوسازی هستند و این خود باعث افتخار است.

شرف‌خوانی افزود: در شرایط کنونی فعالیت‌های فرهنگی در بقاع ساماندهی شده است و در تلاش هستیم تا در هر بقعه اتاق فکری برای فعالیت‌های فرهنگی تشکیل دهیم.

وی درباره تشکیل این اتاق فکر تاکید کرد: تشکیل این اتاق فکر باعث می‌شود تا فعالیت‌های فرهنگی در بقاع به نحوی متولی پیدا کند و باید در راستای تقویت این تاق فکر گام برداریم.

*رونق گرفتن فعالیت‌های قرآنی در بقاع

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقاع به دلیل معنویت بسیار زیادی که دارند بهترین مکان برای فعالیت‌‌های قرآنی است و در این باره کوشیده‌ایم تا در بقاع فعالیتی تاثیرگذار انجام شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی در بیش از یک‌هزار و 800 بقعه کشور موسسات فرهنگی و قرآنی تشکیل شده است که همه این موسسات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

شرف‌خوانی گفت: تشکیل این موسسات فرهنگی و قرآنی باعث می‌شود تا فعالیت‌های قرآنی در بقاع رونق جدی بگیرد و در این باره طبق برنامه‌ریزی‌های بالادستی در حال تلاش هستیم.

*رضایت حداکثری از فعالیت‌های نوروزی اوقاف و امور خیریه

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نظرسنجی‌های انجام شده برای فعالیت‌های نوروزی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در نظرسنجی‌های انجام شده 69 درصد به برنامه‌ها رتبه عالی، 18 درصد خوب، هفت درصد متوسط و شش درصد رتبه ضعیف به فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه در کشور در ایام نوروز داده‌اند.

وی با اشاره به برخی آمارها افزود: در نوروز سال‌جاری بیش از 69 میلیون نفر بار زائر در سراسر کشور از بقاع متبرکه بازدید کرده و این مکان‌های مقدس را زیارت کرده‌اند.

شرف‌خوانی تاکید کرد: در ایام نوروز سال‌جاری 9 میلیون نفر زائر از فعالیت‌های خیمه‌های معرفت سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/72006/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول